Zadanie postawione konstruktorom rewolucyjnego Harleya nie było łatwe.
Połączenie tradycji dwucylindrowego widlastego silnika, który przez lata
stał się symbolem marki, sportowych doświadczeń Harleya i stylu typu cruiser
można nazwać prawdziwym wyzwaniem.Setki projektów, godziny pracy inżynierów przyniosły efekt zapierający
dech w piersiach - Harley - Davidson VRSCH V-Rod.
Jednostka napędowa
Revolution, bo tak nazywa się silnik V-Roda, ma dwa cylindry rozchylone
pod kątem 60 st., 1131 ccm pojemności, rozrząd DOHC z czterema zaworami
na cylinder i chłodzenie cieczą. Moc maksymalna wynosi 117 KM przy 8300
obr./min, a maksymalny moment obrotowy osiągany przy 6600 obr./min ma wartość
105 Nm. Chłodnicę umieszczono w tradycyjnym miejscu, ale jej obudowa powstała
w tunelu aerodynamicznym tak, aby przepływ powietrza doprowadzić do perfekcji.
Pięciostopniowa skrzynia biegów jest precyzyjna, a biegi zmienia się lekko
i szybko niczym w motocyklu sportowym.
Długo i nisko
V-Rod, to stuprocentowy Harley-Davidson. Długi niski i zachowujący
tradycyjną pozycję kierowcy. Żelazną zasadę Harleya ,,długo i nisko’’ w
tym modelu zastosowano bardziej konsekwentnie niż w jakimkolwiek innym.
Przy dużym rozstawie osi wynoszącym 1713 mm prześwit wynosi zaledwie 142
m, a siodło umieszczono na wysokości 66 cm.
Przednie zawieszenie pochylone pod kątem 38 st. posiada rury nośne
o średnicy 49 mm. Tylne zawieszenie wyposażono w aluminiowy wahacz z dwoma
regulowanymi elementami resorującotłumiącymi.
Hamulce
Nad hamowaniem czuwają skuteczne trzy tarczowe hamulce o średnicy 292
mm, współpracujące z zaciskami czterotłoczkowymi. Tablice wskaźników umieszczono
na kierownicy, a nie na atrapie zbiornika. Prawdziwy zbiornik mieści się
pod siedzeniem (15,1 l).
Obok prędkościomierza i obrotomierza znajduje się wskaźnik poziomu
paliwa, licznik kilometrów oraz kontrolki: oleju, kierunkowskazów i alarmu
z immobilizerem.
Podsumowanie
Nowy Harley wytycza nowe standardy wśród motocykli typu cruiser. Wykończony
anodyzowanym aluminium V-Rod zapowiada nową erę.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?