Golf Sportsvan debiutuje we Frankfurcie

(mm)
Podczas 65. Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował studyjny model nowego Golfa Sportsvan. To zapowiedź powiększonej odmiany siódmej generacji niemieckiego kompaktu.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Kompaktowy van Golf Sportsvan pojawi się w połowie przyszłego roku jako następca Golfa Plus. Z długością 4 338 mm od zderzaka do zderzaka, model studyjny jest o 134 mm dłuższy, niż Golf Plus, o 83 mm dłuższy od klasycznego Golfa i o 224 mm krótszy, niż Variant. Szerokość Sportsvana to 1 807 mm, jest zatem mniej więcej tak samo szeroki, jak Golf i Golf Variant, natomiast poprzednik był o 48 mm węższy. Cechą charakterystyczną auta jest długi pas okien, mocno zaznaczona linia na wysokości klamek drzwi, lusterka boczne osadzone na drzwiach oraz słupki D.

Tak jak klasyczny Golf i Golf Variant, także Sportsvan będzie oferowany w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. W wersji podstawowej będzie posiadał seryjnie XDS+, hamulec multikolizyjny, klimatyzację, siedem poduszek powietrznych, wskaźnik ciśnienia w oponach, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, dwupoziomową podłogę bagażnika, osłonę przestrzeni bagażowej oraz funkcję zwalniania blokady oparcia tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. Opcjonalnie dostępne będzie także ogrzewanie kierownicy.

Auto zostało wyposażone w system, Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Dostępna będzie także adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, proaktywny system ochrony pasażerów, funkcje regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist.

Golf Sportsvan będzie oferowany z sześcioma nowymi silnikami. Nabywcy będą mieli do wyboru cztery silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) rozwijają moc 85 KM, 110 KM, 125 KM i 150 KM. Silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) będą dysponowały mocą 110 KM i 150 KM. Wszystkie jednostki napędowe z wyjątkiem TSI 85 KM oferowane będą opcjonalnie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Zgodnie z zapewnieniami producenta, silnik 1.6 TDI BlueMotion o mocy 110 KM ma zużywać 3,7 l/100 km.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty