Na rynek niemiecki wchodzi Volkswagen Golf z napędem na wszystkie koła 4Motion. To już druga generacja systemu oferowana w samochodach niemieckiego producenta.
Układ 4Motion wykorzystuje międzyosiowy mechanizm różnicowy w postaci płytkowego sprzęgła Haldex sterowanego elektronicznie. W odróżnieniu od powszechnie stosowanych sprzęgieł

wielopłytkowych, np. wiskotycznych, łączenie płytek następuje w Haldexie nie samoczynnie, lecz pod wpływem ciśnienia oleju. Dzięki temu szybkość reakcji sprzęgła typu Haldex jest większa.
Sprzęgło Haldex może przenosić moment obrotowy na poszczególne osie pojazdu w dowolnej proporcji. W przypadku spokojnej jazdy moment obrotowy rozdzielany jest w stosunku 50:50 na przednią i tylną oś, ale w razie potrzeby istnieje możliwość przeniesienia go nawet w całości na jedną z nich.
Golf 4Motion na razie dostępny jest z dwoma silnikami wysokoprężnymi o mocy 105 lub 140 KM współpracującymi z 6-biegową przekładnią manualną. W przyszłości producent planuje wprowadzenie wersji z dwulitrową jednostką benzynową z wtryskiem bezpośrednim.
Cena podstawowej wersji Golfa 4Motion w Niemczech wynosi 20 475 euro.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?