Podpisana w środę umowa pomoże GM zwiększyć ilość samochodów
elektrycznych, produkowanych i sprzedawanych z
wykorzystaniem sprawdzonego w praktyce doświadczenia LG w dziedzinie
akumulatorów i innych układów. Firmie LG umowa ta pozwala na wzbogacenie
jej portfolio jako dostawcy rozwiązań motoryzacyjnych.
"Wiele rozwiązań, spełniających potrzeby transportowe jutra, może być
dostępnych szybciej, w oparciu o nasze strategiczne partnerstwo",
powiedział wiceprezes GM, Steve Girsky. "Klienci szybciej odczują
korzyści płynące z uzyskania najnowszej paliwooszczędnej technologii,
gdy będziemy współpracować z najlepszymi dostawcami i oszczędzać czas i
pieniądze w procesie rozwoju produktu".
**CZYTAJ TAKŻE
Chevrolet Cruze z napędem elektrycznym**
Chevrolet Volt najbardziej ekologicznym samochodem roku 2011
Sukces układu napędowego o rozszerzonym zasięgu, jaki zainstalowano w
modelach Volt i Ampera, doprowadził do poszukiwań innych możliwości
współpracy w dziedzinie elektryfikacji samochodów. Zespoły inżynierów LG
i
GM będą pracować nad kluczowymi komponentami, a także nad strukturą i
architekturą pojazdu. Samochody powstające w wyniku partnerstwa będą
sprzedawane w wielu krajach.
Współpraca GM i LG, która zaczęła się od dostarczania przez LG ogniw do
pakietu akumulatorów dla Chevroleta Volta i Opla Ampery, została
rozszerzona w zeszłym roku, dzięki pracy nad flotą pokazowych
elektrycznych egzemplarzy Chevroleta Cruze. Modele te zostały
wykorzystane jako oficjalne samochody na szczycie G20 w Seulu. Obecnie
są one na etapie badań rynkowych, mających na celu zgłębienie wiedzy na
temat możliwości i potrzeb.
"To strategiczny krok naprzód dla LG. Nasza firma w pełni popiera cel
GM, jakim jest bycie liderem branży motoryzacyjnej w zakresie samochodów
elektrycznych", powiedział Juno Cho, prezes i dyrektor ds. operacyjnych
LG Corp.
Przyspieszenie tempa rozwoju technologii związanych z motoryzacją ma
obecnie większe znaczenie niż kiedykolwiek w związku z ogłoszeniem wielu
bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin i zużycia
paliwa na całym świecie. Zgodnie ze standardami CAFE (Corporate Average
Fuel Economy) średnie zużycie paliwa dla producentów aut sprzedawanych w
USA do końca roku modelowego 2025 nie może przekraczać 54,5 mpg (23,2
km/l). Oczekuje się, że samochody elektryczne, nie produkujące spalin
oraz nie wymagające stosowania paliwa, odegrają znaczącą rolę w
osiągnięciu celu programu CAFE.
Termin wprowadzenia na rynek pierwszych samochodów, będących wynikiem
podpisanego porozumienia GM i LG zostanie ogłoszony, gdy auta będą
gotowe do premiery. Umowa nie uwzględnia wymiany udziałów pomiędzy
spółkami.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?