„Francuski Łącznik”. W drodze z meczu na mecz

Redakcja
fot. Redakcja
fot. Redakcja
Udostępnij:
Euro 2016 we Francji nabiera tempa, a nasz Francuski Łącznik przemierza niezliczone ilości kilometrów, podróżując między miastami, w których rozgrywane są mecze mistrzostw Europy.

Tytułowy „Francuski Łącznik”, czyli dziennikarz Tomasz Bilewicz wyruszył do Francji, skąd będzie relacjonował mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Dziennikarz porusza się po Francji specjalnie przygotowanym na tę okazję samochodem Mitsubishi Outlander.** [/b]
Jak podróżuje się japońskim SUV-em do drogach Francji? Zobacz wideo!

[/b] Nowy Outlander zadebiutował jesienią ubiegłego roku. Co się w nim zmieniło, a co zostało po staremu? Radykalnie zmienił się wygląd karoserii. Nawiązuje do innych, nowych modeli Mitsubishi, a jego wyróżnikiem są charakterystycznie ukształtowane naroża z przodu, ułożone w tzw. „Dynamic Shield”. Tył również zyskał na wyrazistości, a boki wyszczuplono za pomocą listew u dołu drzwi.
W Europie gama silnikowa składa się ona z 2-litrowego silnika benzynowego oraz diesla 2,2 l. Ukoronowaniem oferty jest hybrydowy PHEV. Silnik benzynowy współpracuje z 5-biegowym „manualem”, który występuje jedynie w modelu z napędem przedniej osi lub z bezstopniową przekładnią CVT obecną w modelach 4x2 i 4x4. W dieslu montowane są skrzynki 6-biegowe: ręczna oraz klasyczny automat z przekładnią hydrokinetyczną. Każda z nich dostępna jest w modelach z napędzaną jedną lub obiema osiami.
Hybryda ma skrzynię bezstopniową oraz napęd 4x4. Jest wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM oraz dwa silniki elektryczne o mocy 82 KM każdy. Nigdy jednak wszystkie naraz nie pracują „pełną parą”, zatem zsumowanie ich mocy nie przybliży nas do rzeczywistych osiągów. Outlander PHEV korzysta z układu przeniesienia napędu S-AWC (Super All Wheel Control), który ma kilka trybów pracy. Przy dobrych warunkach, na zwykłej drodze oszczędza energię napędzając tylko przednią oś. W każdej chwili elektronika może jednak zaingerować, aby ustabilizować zachowanie samochodu gdy istnieje ryzyko poślizgu. Jest specjalny tryb śnieżny oraz terenowy.
Zmiany się nie tylko widzi, ale i czuje. Nowy Outlander jest cichszy od poprzednika i lepiej izoluje jadących od nieprzyjemnych wibracji. Udoskonalono go pod tym względem w wielu miejscach, zwracając uwagę nawet na takie drobiazgi, jak wewnętrzne ścianki lusterek wstecznych. Jednocześnie inżynierowie zadbali o „solidny i dostatni dźwięk zamykania drzwi. Koresponduje z nim wyższa jakość wykończenia wnętrza, wzbogacona o nowe kolory, a także wygodniejsze fotele.**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł648,98 zł-49%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie