Ford Mustang California Special. Czym się różni od podstawowej wersji?

Mariusz Michalak
Ford Mustang California SpecialZa napęd odpowiada 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.Fot. Fors
Ford Mustang California SpecialZa napęd odpowiada 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.Fot. Fors
Nowy California Special to nawiązanie do ducha pierwowzoru z 1968 roku. Jest oferowany wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem.

Kiedy w 1964 roku na drogi wyjechał po raz pierwszy, dzisiaj już kultowy Ford Mustang, w całej Ameryce zaczęły powstawać kluby właścicieli, a wielu regionalnych dealerów tworzyło własne, spersonalizowane wersje samochodu. Jedna z nich – inspirowana prototypem Shelby GT coupe z 1967 roku – została nazwana California Special.

Ford Mustang California Special<br><br>Za napęd odpowiada 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.<br><br>Fot. Fors Ta oryginalna wersja miała przyciemnioną kratę wlotu powietrza, światła przeciwmgielne i boczne pasy wyścigowe, które kończyły się przed bocznymi wlotami powietrza z tyłu, a także spojler inspirowany stylem samochodów sygnowanych przez Shelby’ego. Doceniając wyjątkowość tej wersji Mustanga, Ford wprowadził do produkcji ograniczoną liczbę egzemplarzy California Special na rok modelowy 1968.

Najnowsza wersja, dostępna wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem – w ukłonie dla przypominającego śródziemnomorski klimatu „Złotego Stanu” – nawiązuje do pierwowzoru z lat sześćdziesiątych. Wyróżnia się przednim wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, wykończonym w kolorze hebanowej czerni, a także emblematem GT/CS w kolorze Race Red oraz dolnymi listwami bocznymi w kolorach czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przedniego do tylnego błotnika i mają dyskretny napis „California Special”, który jest prawie niewidoczny przy słabym oświetleniu, a staje się znacznie wyraźniejszy w mocnym świetle słonecznym.

Podobnie jak w oryginale, akcenty aerodynamiczne, w tym powiększony przedni splitter i opcjonalne boczne wloty powietrza z tyłu, podkreślają osiągi silnika V8. Z tyłu, nad czterema końcówkami wydechu znajduje się atrapa korka wlewu paliwa California Special. Specjalne pięcioramienne aluminiowe felgi dodają wersji ekskluzywnego charakteru. Obręcze w rozmiarach 19×9 cali z przodu i 19×9,5 cala z tyłu wykończone są w kolorze węglowej szarości, co nawiązuje estetycznie do przedniego splittera, progów bocznych i tylnego dyfuzora. Pod maską, na rozpórce pomiędzy kolumnami amortyzatorów, umieszczono emblemat California Special.

Ford Mustang California Special<br><br>Za napęd odpowiada 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.<br><br>Fot. Fors Dziewięć kolorów nadwozia, w tym charakterystyczny niebieski Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange, kontrastuje z czarnym dachem, który po złożeniu w ciągu ośmiu sekund zmienia sylwetkę coupe w elegancki kabriolet.

Standardowe podgrzewane i chłodzone fotele przednie zapewniają komfort podróżowania z opuszczonym dachem, nie tylko w sezonie letnim. Skórzane siedzenia i wstawki w boczkach drzwi są częściowo wykończone szarym zamszem Miko® – ekologicznym, syntetycznym materiałem wykonanym z poliestru pozyskanego z recyklingu. Efekt wzmacniają czerwone szwy. Na poszyciu siedzeń i na dywanikach podłogowych umieszczono wytłoczone logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex i ozdobiona charakterystyczną plakietką Mustang California Special.

System komunikacji i rozrywki SYNC 3  Forda  umożliwia  kierowcy korzystanie z zasobów i możliwości smartfona, sterowanie funkcjami audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą komend głosowych i centralnego 8-calowego ekranu dotykowego. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a łączność w podróży zapewnia standardowy modem FordPass Connect.

Seryjnie instalowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat z układem aktywnego wspomagania hamowania oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu 4 sprawiają, że codzienna jazda staje się mniej stresująca.

Za napęd odpowiada 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.

Przekładnia automatyczna optymalizuje również osiągi w zależności od wybranego trybu jazdy. Tryby Normalny, Sportowy, Torowy i Śnieg/Mokra nawierzchnia, okażą się przydatne zarówno na słynnej widokowej trasie Route 66, jak i na autostradzie A6. Tryb „dobrego sąsiada” może automatycznie ograniczyć poziom hałasu emitowanego przez układ wydechowy w porach dnia, które zostaną wpisane do systemu.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty