Ford chce potroić produkcję silników EcoBoost

(pp) źródło: autoevolution.com
Fot. Ford
Fot. Ford
W ostatnich latach producenci jednostek napędowych skupili się przede wszystkim na technologiach umożliwiających redukcję zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jednym z nich jest Ford, który w 2012 roku zamierza potroić wielkość produkcji silników EcoBoost.
Fot. Ford
Fot. Ford

Jeszcze 10 lat temu takie rozwiązania, jak bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych czy turbodoładowanie małolitrażowych jednostek napędowych nie były powszechnie stosowane. Dziś jednak producenci aut prześcigają się w pomysłach ograniczających zużycie paliwa.

Pokazem możliwości technologicznych Forda w tej dziedzinie jest rodzina jednostek napędowych EcoBoost. W 2011 roku z taśm montażowych zjechało łącznie blisko 128 tys. tych silników. Kolejnym krokiem w rynkowej ekspansji Forda jest plan zwiększenia tej liczby w najbliższych 12 miesiącach do 400 tys. egzemplarzy.

Pomóc w tym ma plan wprowadzenia do stałej oferty w Europie aż 9 modeli, które średnio zużywają mniej, niż 6 litrów paliwa na 100 km. Z kolei na amerykańskim rynku pojawią się najwięksi członkowie rodziny EcoBoost, czyli silniki o pojemności 2 i 3.5-litra pojemności. Pierwszy z nich, montowany w sedanie klasy średniej Taurus i dysponujący mocą 240 KM, potrzebuje tylko 7,6 l benzyny / 100 km. Z kolei 365-konny motor 3.5 V6 w cyklu pozamiejskim zużywa 9,5 l/100.

Ponadto, Ford stara się promować swój ekologiczny wizerunek dzięki elektrycznej wersji Focusa, a także hybrydowym modelom C-Max i Fusion (w Europie oferowany pod nazwą Mondeo).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty