Aby osiągnąć tzw. "Etap Ekologiczny", Chrysler musiał oficjalnie wykazać gotowość produkcji samochodu bazującego na platformie Fiata lub opartego na technologii pozwalającej uzyskać średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym minimum 40 mil na galon oraz zobowiązać się do rozpoczęcia jego produkcji na skalę przemysłową w Stanach Zjednoczonych.
Pod koniec grudnia Chrysler przeszedł tzw. Test Oszczędności Paliwa, uzyskując dla swej gamy produkcyjnej wskaźnik zużycia paliwa na poziomie 40 mil na galon, z uwzględnieniem przedprodukcyjnej wersji samochodu kompaktowego Dodge Dart, bazującego na platformie Fiata. 4 stycznia tego roku Chrysler przedstawił Amerykańskiemu Departamentowi Skarbu Państwa zobowiązanie dotyczące rozpoczęcia montażu takiego samochodu w fabryce znajdującej się na obszarze Stanów Zjednoczonych.
-"Zwiększenie udziału w Chryslerze o kolejne 5% to niezwykle ważny krok w dążeniu do zakończenia integracji obydwóch grup" - powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat S.p.A. i Chrysler Group. - "Przez ostatnie dwa i pół roku pracowaliśmy bez wytchnienia nad osiągnięciem "Etapu Ekologicznego" i jesteśmy z tego szczególnie dumni, albowiem w ten sposób spłacamy dług zaufania okazanego Fiatowi po deklaracji wprowadzenia paliwowo-oszczędnych silników i samochodów na rynek amerykański. Razem z know-how reprezentowanym przez Chryslera tworzymy silną i konkurencyjną grupę przemysłową, której potencjał technologiczny zalicza się do najbardziej innowacyjnych w skali światowej" - dodał Marchionne.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?