
W 2010 roku Euro NCAP poddało testom zderzeniowym 29 nowych modeli, z których 65 proc. zdobyło najwyższą - pięciogwiazdkową ocenę. Dla porównania, rok wcześniej ten wskaźnik wynosił 90 proc. Zdaniem inżynierów z Euro NCAP ten spadek jest spowodowany przede wszystkim wynikiem wprowadzeniem na początku 2010 roku ostrzejszych kryteriów oceny bezpieczeństwa aut.
Na podstawie wyników testów, inżynierowie przygotowali listę najbezpieczniejszych modeli minionego roku. Wśród samochodów małych wygrała nowa Honda CR-Z. Wśród kompaktów zwyciężyła Alfa Romeo Giulietta. Wśród aut luksusowych najlepsze okazało się BMW serii 5, w grupie wozów z napędem 4x4 - Kia Sportage, a wśród minivanów - Toyota Verso.
Bartosz Gubernat
fot. Honda
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?