- "Nissan e-NV200 Concept, który nie zużywa benzyny, nie ma układu wydechowego ani nie emituje spalin to pojazd umożliwiający wygodne podróżowanie w ciszy, w dużym, uniwersalnym i funkcjonalnym wnętrzu, przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych nadwozia" - powiedział Hideto Murakami, wiceprezes Nissan Motor Co., Ltd. - "Model, który może zmienić reguły gry w swoim segmencie, jest wyposażony w akumulatory zapewniające podobny zasięg, jakim dysponuje Nissan LEAF przy ładowności i przestrzeni ładunkowej porównywalnej obecnym modelem NV200. Wersja produkcyjna tego samochodu będzie kierowana głównie do właścicieli firm, ale także do prywatnych użytkowników i rodzin w głównych regionach światowego rynku" - dodał Murakami.
Nadwozie Nissana e-NV200 Concept oparto na produkcyjnej wersji Nissana NV200, ale nie zabrakło w nim wyraźnych nawiązań do innego elektrycznego Nissana - Leaf. Dominującym elementem na szerokiej masce elektrycznego vana jest duża, umieszczona centralnie klapka gniazda ładowania. Inne charakterystyczne elementy to emblemat Nissana z niebieskimi akcentami i opływowe reflektory z świecącymi diodami. Sylwetkę samochodu podkreślają zdecydowane kontury wyznaczające granice szerokich płaszczyzn. Duża szyba czołowa wraz z mocno przeszklonym tyłem nadwozia i parą okien dachowych o dużej powierzchni dają wrażenie przestronności i otwartości wnętrza. Specjalny kolor nadwozia nawiązuje do błękitu Aqua Blue, który w Nissanie Leaf symbolizuje przyjazny dla środowiska napęd pojazdu.
W kabinie Nissana e-NV200 Concept nietrudno zorientować się, że to pojazd elektryczny, o czym świadczą charakterystyczne wskaźniki, niebieskie akcenty i jasna kolorystyka. Elektryczny van jest wyposażony w zaawansowany system telematyczny i płaski wyświetlacz w środkowej części deski rozdzielczej, który pod względem funkcjonalności i obsługi przypomina tablet.
Podstawowe elementy układu napędowego Nissana e-NV200 Concept pochodzą z kompaktowego modelu Leaf. Zeroemisyjny i elastyczny silnik elektryczny zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i moment obrotowy 280 Nm. Energii dostarcza litowo-jonowy akumulator zbudowany z 48 kompaktowych modułów. Inaczej niż w tradycyjnym silniku spalinowym 100% momentu obrotowego jest dostępne już od chwili uruchomienia silnika elektrycznego, dzięki czemu układ napędowy samochodu zapewnia dobre przyspieszenie.
Jako model opracowany z myślą o masowej produkcji, Nissan e-NV200 Concept ma być także tańszy eksploatacji w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki spalinowe. - "Pojazd taki jak Nissan e-NV200 Concept zdynamizuje współczesny rynek kompaktowych furgonów na kilka sposobów - przyczyni się do poprawy jakości życia w miastach oraz będzie atrakcyjnym środkiem transportu, w który zechcą zainwestować zarówno duzi, jak i drobni przedsiębiorcy" - dodał Murakami.
W czasie, kiedy na salonie motoryzacyjnym w Detroit debiutuje Nissan e-NV200 Concept, trwają testy prototypów zbudowanych na bazie modelu NV200, przeprowadzane w celu uzyskania informacji zwrotnej od firm kurierskich oraz przedsiębiorstw reprezentujących inne branże na rynkach w różnych częściach świata. Pierwsze próby zrealizowano latem 2011 we współpracy z japońską pocztą, która korzystała z takiego pojazdu obsługując dostarczanie i odbiór przesyłek w Jokohamie. Kolejne testy rozpoczęły się w zeszłym miesiącu w Londynie we współpracy z FedEx. Opinie użytkowników pomogą Nissanowi dopracować charakterystykę akumulatorów przyszłych pojazdów dostawczych pod kątem oczekiwań klientów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?