Dział: Świece, Sondy - Świece żarowe i czujniki temperatury

Redakcja
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe.
Patronat: NGK Spark Plug Europe. NGK Spark Plug jest już nie tylko wiodącym producentem świec zapłonowych i sond lambda. W ostatnich latach stała się także drugim na świecie dostawcą świec żarowych dla producentów samochodów. Sukces ten został właśnie potwierdzony przez kolejny kontrakt: NGK będzie dostarczała świece żarowe i czujniki temperatury do nowego silnika Renault Energy dCi 130.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe.

Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe

Silnik Energy dCi 130 jest produktem aliansu Renault-Nissan, opracowanym przez Renault i występuje już w modelach Renault Megane oraz platformie podwoziowej "C" Nissana. Ten 1,6-litrowy silnik ma moc 96 kW (130 KM) oraz 320 Nm i należy do najmocniejszych, a także najnowocześniejszych w swojej klasie. Zużywa też o 20% mniej paliwa, niż jego poprzednik - 1,9 dCi.

Świece żarowe do tego nowoczesnego silnika będą dostarczane przez NGK. Specjalnie na jego potrzeby NGK wyprodukowała świecę Y1010AS, według technologii Advanced Quick Glow System (AQGS). Świeca ta ma metalowy rdzeń o długości 166 mm i średnicy jedynie 4 mm, co umożliwia jej osiągnięcie temperatury pracy 1000°C w ciągu zaledwie 3 sekund oraz utrzymywanie tej

NGK będzie dostarczała świece żarowe i czujniki temperatury do nowego silnika Renault Energy dCi 130, Fot: NGK
NGK będzie dostarczała świece żarowe i czujniki temperatury do nowego silnika Renault Energy dCi 130, Fot: NGK

temperatury aż przez 60 sekund po zapłonie. Dzięki temu świeca Y1010AS znacznie przyczynia się do uzyskania optymalnego startu zimnego silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach, jak również do redukcji emisji trujących spalin od pierwszych metrów podróży.

W nowym silniku Renault będzie instalowany jeszcze jeden produkt firmy NGK: czujnik temperatury RN 140J-CW pod marką NTK, który umożliwi kontrolę temperatury spalin płynących do turbosprężarki. Jest to czujnik trzeciej generacji NTK, znany także jako typ CTAS-T. Jego cienki element ceramiczny zapewnia szybkie działanie oraz precyzyjny pomiar temperatury spalin w zakresie od 100 do 900°C.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty