Dział: Części Azjatyckie
Patronat: GeParts
Samochody produkowane przez koncerny azjatyckie są coraz popularniejsze i cenione przez kierowców na świecie i w Polsce. Konsekwencją tego jest rosnący rynek części zamiennych. Czy części te są dostarczane do GeParts przez firmy z kraju producenta, czy także przez dostawców z innych krajów?
W ofercie GeParts znajdują się części produkowane w Japonii i Korei oraz części produkowane w innych krajach. Obecnie wielu producentów samochodów posiada fabryki nie tylko w macierzystych krajach. Na przykład Honda w Turcji, Nissan w Tajlandii czy Toyota w RPA. Większość części używanych do produkcji wytwarza się jednak w kraju danego producenta, więc części japońskie i koreańskie znajdujące się w ofercie GeParts są częściami z tak zwanego pierwszego montażu.
Czy rynek części azjatyckich w Polsce jest na tyle rozbudowany, że można mówić o silnej konkurencji?
Z roku na rok konkurencja wzrasta, jednak konsekwencja w działaniu i dynamiczny rozwój firmy pozwala nam wyrastać na lidera w dostawie części do samochodów azjatyckich. Nie mówię tego z pozycji szefa zakupów w GeParts, ale nasze obroty i skala współpracy z dostawcami zaświadcza o pozycji firmy.
No właśnie, proszę w takim razie o szczegóły. Jak na tym tle wypada GeParts, tak pod względem obrotów, jak i zakresu oferty?
Proszę nie oczekiwać ode mnie szczegółowych informacji, których jestem strażnikiem. Każda firma z branży samochodowego aftermarketu strzeże swoich tajemnic handlowych. Mgę tylko powiedzieć, że oferta części GeParts do samochodów azjatyckich opiera się na 3 własnych liniach asortymentowych oraz 4 konfekcjonerach. Własne linie to: OYODO – linia części dostawców na pierwszy montaż, JPN – własna linia produktów i KOR – specjalna linia produktów do samochodów koreańskich. Zaś konfekcjonerzy to: Nipparts, Herth&Buss, Ashika, BluePrint. Połączenie tych linii tworzy jedną z największych ofert ściśle ukierunkowaną na samochody azjatyckie.
Czy GeParts specjalizuje się w konkretnym zakresie?
GeParts w swojej ofercie posiada części tylko i wyłącznie do samochodów azjatyckich, produkowanych na całym świecie. Oferta obejmuje wszystkie części eksploatacyjne, mechaniczne, silnikowe.
Czy dostawcy części do GeParts to firmy współpracujące z producentami samochodów, dostarczające także części na pierwszy montaż?
W topowej linii OYODO skupieni zostali wszyscy światowi dostawcy części do samochodów azjatyckich. 555, Bando, Ctr, Exedy, Koyo, Mobis, Npw, Nsk, Ntn – to jedne z licznych przykładów firm, których produkty są stosowane przy produkcji samochodów.
Konkurencja na polskim rynku sprzyja klientom. Jaką strategię handlową przyjęto w GeParts, że firma rozwija się?
Strategia jest bardzo prosta i wynika ze znajomości rynku polskiego i przestrzeganej przez nas etyki handlowej. Po pierwsze, dostarczamy części zamienne, na które jest popyt. Po drugie, części te są bardzo dobrej jakości. Po trzecie, są konkurencyjne cenowo. Wystarczy. Jeżeli jednak zada pan te pytanie innym firmom o podobnym profilu, prawdopodobnie otrzyma podobne do mojej odpowiedzi. Sztuką jest jednak, aby taką strategię realizować na co dzień i konsekwentnie utrzymywać. My to robimy i każdy współpracujący z GePartsem może to potwierdzić.
Czy można liczyć na kolejne nowości w asortymencie GeParts?
W bieżącym roku wprowadziliśmy oferty dwóch europejskich konfekcjonerów części do samochodów azjatyckich: Ashika i Herth&Buss. Oprócz tego, w najbliższym czasie pojawi się nowa linia produktów, uzupełniających naszą ofertę. W każdej dostawie z towarami pojawiają się nowości, więc oferta GeParts rozrasta się systematycznie.
Samochody azjatyckie to nie tylko Japonia i Korea. Czy w GeParts myśli się o dostawcach części do pojazdów produkowanych w Chinach czy Indiach?
Rynek tych samochodów jest przez nas stale monitorowany. Obecnie jednak sytuacja nie sprzyja tym producentom. Samochody te dostosowane do norm europejskich są po prostu zbyt mało konkurencyjnie cenowo. Głośne wprowadzenie kilku marek na nasz rynek zakończyło się cichym wycofaniem. Na dziś udział sprzedaży tych samochodów jest tak znikomy, że rynek części aftermarketowych praktycznie nie istnieje.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?