Czy Diesel potrzebuje katalizatora?

Grzegorz Wojtyrowski
Zadaniem katalizatora jest zmniejszanie emisji szkodliwych składników spalin, także tych wydalanych przez silnik wysokoprężny

Od ponad 20 lat producenci pojazdów umieszczają katalizatory w układach wydechowych silników benzynowych. Ponieważ katalizator jest urządzeniem, które służy do zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach, jest także stosowany w silnikach wysokoprężnych. Silnik Diesla z racji zasady pracy oraz używanego paliwa, emituje sadzę, węglowodory, dwutlenek siarki, tlenki azotu oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk. Powszechnie stosowany katalizator utleniający umożliwia emisję dwutlenku siarki o 98 procent, węglowodorów i tlenku węgla o ponad 80 procent. Od 2005 roku, gdy zacznie obowiązywać norma Euro IV w układach wydechowych silników Diesla, montaż katalizatorów oraz filtra cząstek stałych będzie koniecznością, być może dojdzie jeszcze dodatkowy katalizator neutralizujący tlenki azotu.

 

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie