Od ponad 20 lat producenci pojazdów umieszczają katalizatory w układach wydechowych silników benzynowych. Ponieważ katalizator jest urządzeniem, które służy do zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach, jest także stosowany w silnikach wysokoprężnych. Silnik Diesla z racji zasady pracy oraz używanego paliwa, emituje sadzę, węglowodory, dwutlenek siarki, tlenki azotu oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk. Powszechnie stosowany katalizator utleniający umożliwia emisję dwutlenku siarki o 98 procent, węglowodorów i tlenku węgla o ponad 80 procent. Od 2005 roku, gdy zacznie obowiązywać norma Euro IV w układach wydechowych silników Diesla, montaż katalizatorów oraz filtra cząstek stałych będzie koniecznością, być może dojdzie jeszcze dodatkowy katalizator neutralizujący tlenki azotu.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?