Czy Diesel potrzebuje katalizatora?

Grzegorz Wojtyrowski
Zadaniem katalizatora jest zmniejszanie emisji szkodliwych składników spalin, także tych wydalanych przez silnik wysokoprężny

Od ponad 20 lat producenci pojazdów umieszczają katalizatory w układach wydechowych silników benzynowych. Ponieważ katalizator jest urządzeniem, które służy do zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach, jest także stosowany w silnikach wysokoprężnych. Silnik Diesla z racji zasady pracy oraz używanego paliwa, emituje sadzę, węglowodory, dwutlenek siarki, tlenki azotu oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk. Powszechnie stosowany katalizator utleniający umożliwia emisję dwutlenku siarki o 98 procent, węglowodorów i tlenku węgla o ponad 80 procent. Od 2005 roku, gdy zacznie obowiązywać norma Euro IV w układach wydechowych silników Diesla, montaż katalizatorów oraz filtra cząstek stałych będzie koniecznością, być może dojdzie jeszcze dodatkowy katalizator neutralizujący tlenki azotu.

 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty