Corvettowóz

(mp)
Udostępnij:
Samochód startujący w rajdach terenowych musi sprostać ekstremalnym wyzwaniom. Pojazd taki przygotowała firma 4x4 Skura Sport Team.

Samochód startujący w rajdach terenowych musi sprostać ekstremalnym wyzwaniom. Pojazd taki przygotowała firma "4x4 Skura Sport Team".

 

Corvettowóz

Auto powstało na bazie Mercedesa klasy G. Poddane zostało jednak szeregowi modernizacji. Zmieniono zawieszenie. Sprężyny są dłuższe od oryginalnych o ok. 5 cm. Zastosowano sportowe amortyzatory ze specjalnymi mocowaniami. Przekładnię kierowniczą wraz z pompą wspomagania zastąpiono pochodzącymi z Jeepa Wranglera, a kolumnę i koło kierownicy - z amerykańskiego auta LeBaron. Wykorzystano skrzynię biegów z Mercedesa Sprintera. Standardową tarczę sprzęgła zastąpiono tarczą z okładzinami semi-metalowymi tzn. spiekami. Koło zamachowe przerobiono z systemu skrzyni automatycznej na system manualny poprzez znitowanie wycinka koła zamachowego z silnika ze skrzynią manualną.

 

Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową V8 o pojemności 5,7 l i mocy ok. 400 KM pochodzącą z Chevroleta Corvette. Alternator przeniesiono bezpośrednio pod maskę, co pozwala

Corvettowóz

uniknąć zamoczenia go w trakcie pokonywania przeszkód wodnych. Układ chłodzenia zamontowano z tyłu auta w celu zapobieżenia zapychaniu się chłodnicy błotem. Sterowanie elektroniczne umieszczono w środku pojazdu, co zabezpieczenia je przed wilgocią. Zamontowano dwie pompy paliwa. W przypadku awarii jednej można włączyć drugą. Powietrze doprowadzane jest do silnika rurą biegnącą od przodu samochodu pomiędzy fotelami na tylne nadkole do filtra powietrza, który dodatkowo drugą rurą czerpie powietrze z tyłu auta. Zbiornik paliwa wykonany jest z aluminium i dopasowany tak, żeby zmieścił się między podłużnicami ramy z tyłu samochodu.

 

Nadwozie samochodu o stylistyce Jeepa CJ wykonano z laminatu. Wewnątrz zamontowano klatkę bezpieczeństwa i kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

 

 

Układ chłodzenia zamontowano z tyłu auta w celu zapobieżenia zapychaniu się chłodnicy błotem.
Układ chłodzenia zamontowano z tyłu auta w celu zapobieżenia zapychaniu się chłodnicy błotem.
Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową V8 o pojemności 5,7 l i mocy ok. 400 KM pochodzącą z Chevroleta Corvette.
Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową V8 o pojemności 5,7 l i mocy ok. 400 KM pochodzącą z Chevroleta Corvette.
We wnetrzu spartańska prostota -tylko to, co niezbędne.
We wnetrzu spartańska prostota -tylko to, co niezbędne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie