BMW serii 4 zadebiutuje jesienią 2013

(pp)
BMW serii 4 / Fot. BMW
BMW serii 4 / Fot. BMW
Po wielu miesiącach spekulacji, BMW przedstawiło pierwsze, oficjalne zdjęcia swojego nowego coupe - serii 4. To całkowita nowość w ofercie niemieckiego producenta, która na rynku zastąpi produkowaną dotychczas serię 3 coupe.
BMW serii 4 / Fot. BMW
BMW serii 4 / Fot. BMW

Choć seria 4 zostanie zaprezentowana publiczności dopiero podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, bawarski producent postanowił nie ukrywać dłużej wyglądu swojego nowego auta i już teraz ujawnił zdjęcia oraz specyfikację techniczną tego pojazdu. BMW serii 4 wejdzie do sprzedaży w październiku, zaś jego rynkowymi rywalami będą Audi A5 oraz Mercedes Klasy C Coupe.

Pod względem technologicznym, nowy model BMW bazuje na obecnej generacji serii 3. W porównaniu do poprzedniej "trójki" coupe, seria 4 jest dłuższa (o 26 mm), szersza (o 43 mm) i niższa (o 16 mm). Z kolei rozstaw osi został wydłużony o 50 mm i wynosi teraz 2810 mm. Wraz ze zwiększeniem wymiarów zewnętrznych, wzrosła także masa pojazdu. Podstawowa wersja, 420d, jesto o 30 kg cięższa od porównywalnego 320d coupe i waży 1450 kg.

Pomimo technologicznego pokrewieństwa z serią 3 sedan, model serii 4 został poddany kompleksowym modyfikacjom. Układ zawieszenia został zestrojony pod kątem jak najlepszych osiągów, zaś w celu poprawy właściwości jezdnych, auto zostało obniżone o 10 mm. Rozkład masy wynosi natomiast 50/50.

Początkowo, BMW serii 4 będzie dostępne z dwoma jednostkami benzynowymi i jedną wysokoprężną. Podstawowym silnikiem będzie 2-litrowy, 181-konny diesel w wersji 420d. Ponadto, w ofercie znajdą się również jednostki 2.0 turbo o mocy 242 KM (428i) oraz 3-litrowy motor generujący 302 KM (435i).

Wszystkie te wersję będą wyposażone standardowo w napęd na tylną oś i manualną, 6-biegową przekładnię. Wyjątek będą stanowiły wersjie 430d i 435d, które dołączą do oferty w późniejszym czasie. Silniki te będą współpracowały z 8-stopniowymi skrzyniami automatycznymi.

Według producenta, najbardziej ekonomiczna wersja 420d, zadowala się średnio 4,6 l oleju napędowego na każde 100 km. Z kolei model 435i rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy.

Ceny BMW serii 4 w Polsce nie są jeszcze znane. Więcej szczegółów poznamy jesienią, kiedy model ten zadebiutuje na rynku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty