BMW Group notuje rekordową sprzedaż w roku 2013

(ip)
Fot: BMW
Fot: BMW
BMW Group sprzedała w roku 2013 więcej pojazdów niż kiedykolwiek przedtem w historii koncernu. Wzrost sprzedaży o 6.4% – łącznie do 1,963,798 sztuk (w roku 2013 1,845,186) marek BMW, MINI i Rolls-Royce – oznacza dalsze wzmocnienie pozycji koncernu jako największego na świecie producenta pojazdów premium.

Także sama końcówka roku okazała się bardzo mocnym akcentem – Group BMW sprzedała w grudniu 186,786 pojazdów, co

Fot: BMW
Fot: BMW

oznacza wzrost o 2.9% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 (181,571 sztuk).

Ian Robertson, członek Zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW: „BMW Group zanotowała ponownie rekordową sprzedaż w roku 2013 i jest niepodważalnie numerem jeden w segmencie premium. Nasz sukces opiera się na atrakcyjnej i innowacyjnej palecie modelowej, sile naszych marek premium i strategii zrównoważonej sprzedaży na wszystkich kontynentach. Mimo trudności na wielu rynkach mamy zamiar dalej zwiększać sprzedaż i w roku 2014 ustanowić kolejny rekord sprzedaży.” 

BMW: sprzedaż marki BMW wzrosła o 7.5%, do łącznie 1,655,138 samochodów (w roku 2012: 1,540,085). Lokomotywą okazał się model BMW serii 3, którego sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu z rokiem poprzednim (500,314 sztuk wobec 406,752), i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie. Potężny wzrost zanotowały BMW X1 (+9.2%), BMW X3 (+5.0%) oraz BMW serii 5, które wzmocniło swą pozycję lidera segmentu (+2.2%). Imponującą dynamikę sprzedaży zanotowało także BMW serii 6 (+19.4%). 

MINI: sprzedaż MINI sięgnęła rekordowej liczby 305,030 sztuk (+1.2% rok do roku), a w samym grudniu 2013 była wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego aż o 5.9%. Stany Zjednoczone pozostają największym rynkiem MINI – sprzedano tam w roku ubiegłym 66,502 auta. Na drugim miejscu jest rynek brytyjski – 53,507 sztuk. 

Rolls-Royce: w ubiegłym roku dostarczył swym klientom aż 3,630 auta (wzrost o 1.5% rok do roku). Jest to drugi już z kolei rekordowy rok marki, absolutny rekord w 110-letniej historii marki. Popyt na modele Phantom i Ghost był ogromny, również rekordowy. Także nowy model, zaprezentowany na marcowym salonie samochodowym w Genewie Rolls-Royce Wraith, wzbudził wielkie zainteresowanie i zdobył sporo zamówień. Pierwsi klienci odebrali swoje auta w 4. kwartale 2013. 

BMW Motorrad: w ciągu swej 90-letniej historii nigdy nie zanotowano tak wielkiego popytu na motocykle BMW. Sprzedano 115,215 sztuk (+8.3%).

Kontynuując swą strategię zrównoważonej sprzedaży, BMW Group utrzymało wysoką dynamikę sprzedaży na rynku europejskim mimo wielu przeciwności natury ekonomicznej. Najwyższy wzrost zanotowano na rynku Wielkiej Brytanii (+8.4%).

Na niezwykle dynamicznym rynku rosyjskim udało się sięgnąć po rekord, zwiększając sprzedaż koncernu o 11.8%.

Rynki azjatyckie urosły o 17.3%. Największy z nich, Chiny, zwiększył się o 19.7%. W Korei Południowej wzrost wyniósł 18.1%, w Japonii 13.4%, a na Bliskim Wschodzie 15.4%.

Sprzedaż na rynkach amerykańskich wzrosła o 9.1%, w USA o 8.1%, a w Brazylii oszałamiające 69.5%.

Rynki afrykańskie sprzedały w roku 2013 mniej o 5.7%, zaś region Oceanii więcej o 12.8%.

 Sprzedaż BMW Group w grudniu 2013 i całym 2013 r.

 

12.2013

dynamika

rok 2013

dynamika

samochody BMW Group

186,786

+2.9%

1,963,798

+6.4%

BMW

155,835

+2.3%

1,655,138

+7.5%

MINI

30,455

+5.9%

305,030

+1.2%

Rolls-Royce

496

–7.9%

3,630

+1.5%

BMW Motorrad

6,343

+4.5%

115,215

+8.3%

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty