Problem ze współczesnymi pojazdami LMP polega na tym, że jeśli tylko obrócą się bokiem w kierunku wiatru, ich nadkola generują na tyle wysokie ciśnienie, że umożliwia to uniesienie pojazdu w powietrze. Efekty tego zjawiska mogliśmy obserwować m.in. podczas kilku tegorocznych wyścigów tej serii, gdy dochodziło do groźnych wypadków.
**CZYTAJ TAKŻE
Hybrydowa Toyota na Le Mans 2012Porsche planuje powrót do wyścigów Le Mans**
W związku z tym, FIA zarządziła zmianę przepisów dotyczących budowy nadwozia, a konkretnie przednich błotników. Od 1 kwietnia będą one musiałby być wyposażone w otwory o średnicy od 7,9 do 9,8 cala. Według autorów nowych regulacji, zwiększy to stabilność pojazdów startujących w wyścigach podczas wyjścia z tzw. tunelu aerodynamicznego, lub podczas bocznych podmuchów wiatru.
Nowe przepisy mają także swoich przeciwników. Krytycy są zdania, że otwory zredukują siłę docisku, co nie pozostanie bez wpływu na osiągi aut, a także zmieni położenie ich środka ciężkości. Od 1 kwietnia zespoły startujące w serii LMP będą mogły wybierać pomiędzy otworami w nadkolach, a dodatkowym balastem, mającym na celu podniesienie masy pojazdu.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?