Dotychczas Z4 oferowane było w wersji roadster z miękkim, składanym dachem i jako coupe. W nowej generacji tego 2-osobowego auta zastosowano rozwiązanie łączące cechy obu rodzajów nadwozia.
Sportowe BMW ma dwuczęściowy, sztywny dach wykonany z aluminium, który składa się automatycznie w ciągu 20 sekund i chowa w bagażniku zmniejszając jego objętość z 310 do 180 l.
To nie koniec nowości. Po raz pierwszy w swoim roadsterze
BMW zastosowało system obsługi iDrive wykorzystywany dotychczas w limuzynach i SUV-ach niemieckiej marki. System obsługuje nawigację, radio, komputer pokładowy i klimatyzację, a obsługuje się go za pomocą pokrętła i kilku przycisków. Informacje wyświetlane są na rozkładanym monitorze o przekątnej 8,8 cala. W opcji znajduje się nieograniczony dostęp do Internetu.
W porównaniu z poprzednikiem w nowym Z4 zwiększono ilość miejsca nad głowami i na wysokości łokci. Zastosowano nowe
materiały tapicerskie. Za dopłatą oferowany jest pakiet schowków, otwór do bagażnika znajdujący się za fotelami oraz worek transportowy na większy bagaż, taki jak sprzęt narciarski czy torba golfowa.
W chwili wprowadzenia na rynek samochód oferowany będzie z trzema 6-cylindrowymi, benzynowymi silnikami rzędowymi.
Najmniejszy ma pojemność 2,5 l i moc 204 KM. 3-litrowa jednostka osiąga 256 KM, a najmocniejsza, podwójnie doładowana 3,0 l - 306 KM. Wszystkie wersje silnikowe spełniają przyszłą normę emisji spalin Euro 5.
W Z4 z 306-konnym silnikiem jako opcja dostępna będzie 7-obiegowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem, a z pozostałymi jednostkami 6-stopniowy automat. Każda z przekładni ma możliwość zmiany
biegów łopatkami przy kierownicy.
Standardowo montowany jest układ kontroli dynamiki jazdy. Pozwala on wybrać przez naciśnięcie przycisku jedną z trzech konfiguracji pojazdu.
Wpływa na charakterystykę pedału gazu, sterowanie silnika, działanie układu stabilizacji toru jazdy, charakterystykę wspomagania kierownicy, dynamikę zmiany biegów opcjonalnej sportowej skrzyni automatycznej.
Przy wyposażeniu auta w adaptacyjny sportowy układ jezdny typu M system wpływa też na charakterystykę elektronicznej regulacji amortyzatorów.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?