Twardy dach w Z4

(mp)
Nowy Z4 to pierwszy roadster BMW z chowanym twardym dachem. Do wyboru są silniki o mocach od 204 do 306 KM, a sprzedaż auta rozpocznie się w przyszłym roku.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Dotychczas Z4 oferowane było w wersji roadster z miękkim, składanym dachem i jako coupe. W nowej generacji tego 2-osobowego auta zastosowano rozwiązanie łączące cechy obu rodzajów nadwozia.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Sportowe BMW ma dwuczęściowy, sztywny dach wykonany z aluminium, który składa się automatycznie w ciągu 20 sekund i chowa w bagażniku zmniejszając jego objętość z 310 do 180 l.

 

To nie koniec nowości. Po raz pierwszy w swoim roadsterze

Fot. BMW
Fot. BMW

BMW zastosowało system obsługi iDrive wykorzystywany dotychczas w limuzynach i SUV-ach niemieckiej marki. System obsługuje nawigację, radio, komputer pokładowy i klimatyzację, a obsługuje się go za pomocą pokrętła i kilku przycisków. Informacje wyświetlane są na rozkładanym monitorze o przekątnej 8,8 cala. W opcji znajduje się nieograniczony dostęp do Internetu.

 

W porównaniu z poprzednikiem w nowym Z4 zwiększono ilość miejsca nad głowami i na wysokości łokci. Zastosowano nowe

Fot. BMW
Fot. BMW

materiały tapicerskie. Za dopłatą oferowany jest pakiet schowków, otwór do bagażnika znajdujący się za fotelami oraz worek transportowy na większy bagaż, taki jak sprzęt narciarski czy torba golfowa.

 

W chwili wprowadzenia na rynek samochód oferowany będzie z trzema 6-cylindrowymi, benzynowymi silnikami rzędowymi.

Fot. BMW
Fot. BMW

Najmniejszy ma pojemność 2,5 l i moc 204 KM. 3-litrowa jednostka osiąga 256 KM, a najmocniejsza, podwójnie doładowana 3,0 l - 306 KM.  Wszystkie wersje silnikowe spełniają przyszłą normę emisji spalin Euro 5.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

W Z4 z 306-konnym silnikiem jako opcja dostępna będzie 7-obiegowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem, a z pozostałymi jednostkami 6-stopniowy automat. Każda z przekładni ma możliwość zmiany

Fot. BMW
Fot. BMW

biegów łopatkami przy kierownicy.

 

Standardowo montowany jest układ kontroli dynamiki jazdy. Pozwala on wybrać przez naciśnięcie przycisku jedną z trzech konfiguracji pojazdu.

Fot. BMW
Fot. BMW

Wpływa na charakterystykę pedału gazu, sterowanie silnika, działanie układu stabilizacji toru jazdy, charakterystykę wspomagania kierownicy, dynamikę zmiany biegów opcjonalnej sportowej skrzyni automatycznej.

 

Przy wyposażeniu auta w adaptacyjny sportowy układ jezdny typu M system wpływa też na charakterystykę elektronicznej regulacji amortyzatorów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty