Amazony z pierwszej serii, o następujących po sobie numerach seryjnych wróciły do Ghent na sesję zdjęciową. Były nie lada atrakcją dla personelu fabryki. Pomimo upływu 50 lat auta wyglądają niemal tak dobrze, jak w chwili, w której zjeżdżały z taśmy produkcyjnej. Trudno wyobrazić sobie lepszą wizytówkę zakładu.
Decyzję o rozpoczęciu produkcji Volvo na terenie Belgii podjęto na początku lat 60. XX wieku. Początkowo auta były montowane w zakładzie importera SBMA w Alsemberg, gdzie budowane były także pojazdy ciężarowe. Gdy pierwsze auta zjeżdżały z jej linii w 1964 r., prace budowlane nad obecną fabryką w Ghent już trwały.
Pierwszy samochód, który powstał w już w nowej fabryce zjechał z linii produkcyjnej 28 czerwca 1965 r. Pierwszy dyrektor zarządzający tym zakładem Lars Malmros z dumą wygłosił mowę gratulacyjną w obecności kadry pracowników, którzy stłoczeni wokół pierwszego Volvo z Ghent celebrowali tę chwilę ufundowanym przez firmę symbolicznym piwem. Na ręce kobiet trafiły bukiety kwiatów, a podniosła atmosfera wspólnego sukcesu udzielała się wszystkim.
W obecności szwedzkiego księcia Bertila 3 listopada 1965 oficjalnie otwarto nową fabrykę. Jej produkcja w pierwszych latach osiągała zupełnie nieporównywalne z dzisiejszą wyniki. Oba zakłady w Alsember i Ghent w pierwszym roku działania wyprodukowały łącznie 5,551 samochodów, zaś z samej fabryki w Ghent w 2014 zjechało imponujące 264.200 samochodów. Na przestrzeni lat zakład dostarczył klientom 5,5 mln aut.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?