W porównaniu z poprzednim modelem, Sprinter wagi ciężkiej oferuje ładowność wyższą o 450 kg. Zależnie od modelu, wynosi ona od 2,95 do 3,41 t.
5,5-tonowy wariant powstał w odpowiedzi na życzenia klientów. Branże, w których liczy się waga przewożonego towaru, często zgłaszały zapotrzebowanie na wersję o wyższej ładowności. Dotyczy to na przykład sektora budowlanego albo usług komunalnych. Większa ładowność nie do przecenienia jest również w transporcie pasażerskim. Sprinter pozostał przy tym zwartym samochodem, co jest szczególnie istotne w ruchu miejskim.
Wariant jest też adresowany do producentów specjalistycznych zabudów. Jak dotąd przy produkcji pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita po zabudowie przekraczała 5 ton (np. ambulansów, pojazdów straży pożarnej i innych aut specjalistycznych) wymagane były dodatkowe dokumenty – zezwolenia wystawiane przez Mercedes zwiększające DMC do 5,5 tony. Dzięki wprowadzeniu fabrycznego, 5,5-tonowego wariantu takie procedury stały się już zbędne.
Latem bieżącego roku paletę wersji Sprintera mają wzmocnić dwie nowe jednostki napędowe. Podstawą będzie 4-cylindrowy silnik OM 651 o pojemności 2,15 l (114 KM; 300 Nm). Alternatywą będzie wariant rozwijający 143 KM i 320 Nm.
Wszystkie wersje silnikowe są zgodne z normą emisji spalin Euro 6/VI, która dla aut dostawczych w średniej klasie wagowej będzie obowiązywać od września br.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?