Źródłem napędu jest skonstruowany od podstaw wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii M TwinPower Turbo, rozwijający maksymalną moc 431 KM oraz maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie od 1850 do 5500 obr./min.
Sprint do 100 km/h zajmuje 4,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Nowy silnik imponuje świetną ekonomiką: średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,7 l/100 km, a emisja CO2 – 204 g/km.
Moc silnika jest przenoszona na podłoże za pośrednictwem klasycznej manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach, wyposażonej w funkcję międzygazu. W opcji oferowana jest 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna M DCT Drivelogic z trybem startowym Launch Control.
Moment obrotowy od skrzyni biegów do mechanizmu różnicowego tylnej osi dostarczany jest za pośrednictwem wału napędowego wykonanego z tworzywa wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP). Natomiast w tylnej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, czyli tzw. aktywny dyferencjał M. Wykorzystuje on wielopłytkowe, elektronicznie sterowane sprzęgło, pozwalające na „spinanie” mechanizmu różnicowego w zakresie 0-100%.
Na uwagę zasługuje również elektromechaniczne wspomaganie kierownicy ze zintegrowaną funkcją Servotronic, która dostosowuje poziom wspomagania do prędkości auta. Układ oferuje możliwość regulacji, dopasowania siły i zakresu wspomagania do indywidualnych wymagań kierowcy w zakresie COMFORT, SPORT oraz SPORT+. Takie same nastawy ma opcjonalne adaptacyjne zawieszenie M, w którym kierowca może wybierać stopień twardości amortyzatorów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?