Astra IV trzydrzwiowa i sedan z Gliwic

(ip)
Zapadła decyzja o produkowaniu Astry IV w wersji trzydrzwiowej i w sedanie w gliwickiej fabryce Opla. Koszt projektu szacowany jest na 400 mln zł.

Fot. Opel
Fot. Opel



W zeszłym tygodniu międzyresortowy zespół ds. inwestycji zagranicznych wywalczył dotacje rządowe dla Fiat Auto Poland w wysokości 39 mln zł. Teraz rekomenduje przyznanie 16 mln zł grantu na inwestycje w fabryce Opla w Gliwicach.

Śląska fabryka, która obecnie produkuje pięciodrzwiową Astrę IV, pod koniec 2011 roku ma rozpocząć wytwarzanie trzydrzwiowej odmiany tego modelu, a latem 2012 r. uruchomić produkcję sedana.

Fot. Opel
Fot. Opel

Tymczasem w poniedziałek 19 lipca z linii produkcyjnych zjechał ostatni egzemplarz modelu Zafira II.

W Gliwicach produkcję Zafiry rozpoczęto pięć lat temu. Minivan szybko stał się głównym modelem, jaki był wytwarzany w tej fabryce. W 2007 roku produkcja osiągnęła moment szczytowy - 122 371 tys. sztuk.

W ciągu dwóch lat produkcja Zafiry w Polsce spadła o do 64 tys. egzemplarzy w 2009 roku. W tym roku, do zakończenia produkcji, z linii montażowych zjechało 17 500 aut. Produkcja tego auta zostaje przeniesiona do zakładu w Bochum, głównej fabryki produkującej Zafirę.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty