Nazwa jednośladu, 900, wywodzi się od pojemności silnika. Czterocylindrowa jednostka napędowa została wyposażona w dwa wałki rozrządu i osiem zaworów, zaś do jej produkcji wykorzystano takie materiały, jak magnez i aluminium.
Należy również dodać, że silnik ten powstał w tylko jednym egzemplarzu, podobnie jak cały motocykl. Choć jednostka ta generuje "zaledwie" 105 KM przy 8,8 tys. obr./min., pozwala rozpędzić ten ważący 172 kg motocykl do 265 km/h. Z kolei za hamowanie odpowiada układ hamulcowy firmy Brembo.
Ferrari 900, zbudowane w zakładzie David Key Engineering, zostało sprzedane w ostatnich dniach kwietnia za, bagatela, 85 tys. funtów (ok. 435 tys. zł).
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?