7% wzrost sprzedaży Mitsubishi Motors Europe w 2011 roku

(ip)
Fot: Mitsubishi
Fot: Mitsubishi
Pomimo wielu trudnych wyzwań podejmowanych w 2011 roku, firma Mitsubishi Motors Europe (MME) zanotowała wzrost sprzedaży o 7% w porównaniu do roku kalendarzowego 2010, dostarczając klientom 149 967 pojazdów (w roku 2010 było to140 311 pojazdów)*.

Nieustanne wyzwania
Pozytywny wynik osiągnięto pomimo wielu niesprzyjających czynników, jak na

Fot: Mitsubishi
Fot: Mitsubishi

przykład zawiłej sytuacji ekonomicznej w regionie, likwidacji dopłat za złomowanie starych samochodów na takich rynkach, jak Francja, wprowadzenia drastycznych oszczędności w Hiszpanii, Grecji, Portugalii i Irlandii, a także zmiennych nastrojów klientów.

Oprócz tego, firma Mitsubishi Motors poniosła konsekwencje zarówno niekorzystnych kursów walut, jak i klęsk żywiołowych w Azji. Te same problemy dotyczyły wszystkich japońskich producentów:

  • Wpływ powodzi w Tajlandii na łańcuch dostaw (L200): Mimo, że lokalne centrum produkcyjne Mitsubishi Motors (MMTh) nie ucierpiało bezpośrednio, klęska żywiołowa wpłynęła negatywnie na dostawę podzespołów, w wyniku czego produkcja stanęła na jeden miesiąc. Plan zakłada zniwelowanie strat produkcyjnych poniesionych w tym czasie do końca roku budżetowego (31 marca 2012).
  • Wpływ trzęsienia ziemi w Japonii na łańcuch dostaw (ASX, Lancer, Pajero/Montero/Shogun, i-MiEV, itp.): nie odnotowano bezpośrednich uszkodzeń instalacji produkcyjnych MMC. Mimo to przerwy w dopływie prądu oraz w dostawie podzespołów typowych dla poszczególnych modeli wymusiły wprowadzenie zmian w harmonogramie produkcji oraz spowodowały tymczasowe problemy z wytwarzaniem tych pojazdów, do których brakowało części. Prawidłowa zdolność produkcyjna została przywrócona w październiku.


Wzmożone wysiłki

Europejscy dystrybutorzy Mitsubishi Motors robią wszystko, co w ich mocy, aby pokonać przeciwności i osiągnąć konkretne rezultaty. Dzięki temu firma MMC jest według raportu ACEA za rok kalendarzowy 2011 jednym z zaledwie dwóch japońskich producentów, który odnotował wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku (+3,1% w okresie od stycznia do grudnia).

Mimo, że kryzys ekonomiczny miał negatywny wpływ na efektywność sprzedaży, niektóre państwa osiągnęły dobre rezultaty, jak na przykład Niemcy (+ 27%), będące największym rynkiem zbytu firmy MME.

Doskonałe rezultaty:

  • Norwegia (+48%) awansowała na trzecią pozycję (m.in. największy rynek w Europie dla modelu i-MiEV i drugi największy rynek dla modelu Outlander),
  • Włochy (+19%) na najbardziej osłabionym rynku (-10,6% od stycznia do grudnia),
  • Turcja (+31%), Holandia (+13%), Belgia (+25%), Szwajcaria (+24%) i Austria (+20%),
  • Francja (+18%), rynek stabilizuje się.

Najważniejsze produkty
Przed rozpoczęciem stopniowego wprowadzania na rynek samochodów nowej generacji pod koniec 2012 roku, obecna gama zyskała przychylne opinie europejskich klientów, potwierdzając dużą popularność Mitsubishi szczególnie w sektorze aut typu crossover i SUV:

  • Z liczbą niemal 50 000 sztuk sprzedanych w roku kalendarzowym 2011, model ASX - odpowiedni samochód wprowadzony na rynek w odpowiednim czasie - przekroczył zakładany pułap sprzedaży na poziomie ±30 000 sztuk pomimo silnej konkurencji.
  • Niezawodne modele L200 i Pajero utrzymały swoją silna pozycję (wolumen sprzedaży + zyski), ustanawiając 22% całego wolumenu MME.

Wraz z rozwojem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych oraz powiązanej z nim infrastruktury, model i-MiEV jest już oferowany w ponad dwudziestu państwach, gdzie sprzedał się w roku 2011 w liczbie 2 660 sztuk.

Kolejne kroki
W obliczu tak nieprzewidywalnego środowiska ekonomicznego trudno jest prognozować wyniki na rok kalendarzowy 2012, więc celem firmy jest przynajmniej utrzymanie obecnego poziomu sprzedaży.

Niemniej jednak firma Mitsubishi Motors Europe wraz ze swoimi dystrybutorami będzie dążyła do pokonania przeciwności, które wystąpiły w roku 2011, co zostanie poparte takimi inicjatywami, jak:

  • Światowa premiera nowego pojazdu klasy premium podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2012
  • Debiut modelu "Global Small" w specyfikacji europejskiej (rozpoczęcie sprzedaży w Europie na początku roku kalendarzowego 2013)
  • Wsparcie sprzedaży modeli ASX, Pajero i L200
  • Przygotowanie do debiutu rynkowego w Europie opracowanej przez Mitsubishi technologii P-HEV (najpierw w Japonii w roku budżetowym 2012)

* 34 kraje (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy) - łącznie z modelem L200.

Wolumen sprzedaży w roku kalendarzowym 2011 w poszczególnych państwach (Top 15):

Kraj:Liczba aut:Różnica:
Niemcy30 971 sztuk+ 27%
Wielka Brytania17 060 sztuk- 10%
Norwegia8 996 sztuk+ 48%
Włochy8 759 sztuk+ 19%
Hiszpania8 254 sztuk- 14%
Turcja7 677 sztuk+ 31%
Polska7 158 sztuk- 29%
Izrael7 050 sztuk- 16%
Holandia6 910 sztuk+ 13%
Francja6 725 sztuk+ 18%
Szwecja6 324 sztuk+ 7%
Belgia5 897 sztuk+ 25%
Szwajcaria5 617 sztuk+ 24%
Austria5 017 sztuk+ 20%
Portugalia3 279 sztuk- 33%

Wolumen sprzedaży poszczególnych modeli w roku kalendarzowym 2011:

Model:Liczba sprzedanych:Różnica:
ASX49,463 sztukwprowadzony wiosną 2010 roku
Colt26,193 sztuk- 12.7%
L20023,684 sztuk+ 6%
Outlander19,779 sztuk- 22%
Lancer18,138 sztuk- 32%
Pajero9,116 sztuk+ 1%
i-MiEV2,660 sztukwprowadzony na początku 2011 roku
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty