Czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,2 litra, oferowany zarówno w odmianie Sedan, jak i Sportbrake, rozwija 163 KM
mocy przy 3500 obr./min. i aż 400 Nm momentu obrotowego od 2000 obr./min. Jednostka współpracująca z ośmiobiegową przekładnią automatyczną potrzebuje średnio około 5 litrów oleju napędowego na przejechanie 100 kilometrów, emitując przy tym 129 gramów CO2.
Po zjechaniu na stację benzynową nabywca tego modelu będzie więc miał szeroki uśmiech
na twarzy. Niestety, zadowolenie przerodzi się w rozczarowanie przy pierwszej próbie dynamicznego przyspieszenia - na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego luksusowy XF 2,2 l potrzebuje 10,5 sekundy. Lepiej też nie zajmować lewego pasa na autostradzie w Niemczech, ponieważ prędkość maksymalna to 209 km/h.
Oprócz nowego silnika, XF 2014 otrzymał zmodernizowany system nawigacji satelitarnej z nowymi napami i "inteligentną" klawiaturą. Z kolei nadwozie może teraz zostać pokryte jednym z dwóch nowych lakierów - Osmium lub Dark Sapphire.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?