Klasycznym polem zastosowania pasty ATE plastilube są klocki hamulcowe. Powierzchnie prowadzące pomiędzy klockami i zaciskiem muszą zostać po oczyszczeniu natłuszczone. Służy to uzyskaniu lepszych właściwości prowadzących. Z drugiej strony zwiększa się tym samym
komfort, gdyż pasta plastilube pomaga zredukować odgłosy: piszczenie i stukanie.
Ważne: zwróćcie uwagę, aby jedynie natłuścić powierzchnie styku.
Pasta plastilube doskonale nadaje się do tego celu, gdyż:
- nie zawiera metali i kwasów tłuszczowych. To oznacza, że unikniecie problemów z korozją, co jest możliwe przy różnych materiałach zacisków, np. jeśli ramy zacisku są z żeliwa, a sam zacisk z aluminium;
- unikniecie problemów z elementami ABS w obszarze sensorów, gdyż pasta plastilube nie ma właściwości przewodzących;
- jest odporna na nagłe uderzenia i ekstremalne ciśnienia. Nie wychodzi poza powierzchnie smarne, co zwiększa czas smarowania i zmniejsza częstotliwość napraw;
- jest odporna na wysokie temperatury;
- nie rozpuszcza się w wodzie;
- dobrze współpracuje ze wszystkimi metalami i większością materiałów, z których zbudowane są o-ringi.
Również podczas wymiany czujników ABS, powinno się lekko natłuścić miejsca ich mocowań pastą plastilube aby opóźnić występowanie korozji.
.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?