Zabezpiecz koła i kołpaki przed kradzieżą

(red)
Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock
Kradzieże lusterek, anten, tablic, halogenów, świateł dziennych czy kołpaków to akty wandalizmu, którym trudno przeciwdziałać, ponieważ dotyczą elementów na zewnątrz aut. To jednak nie oznacza, że jesteśmy bezbronni.
Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock

Zacznijmy od kołpaków i felg. Dobrym sposobem na ich zabezpieczenie są plastikowe opaski do montowania kabli. Najlepiej wybrać długie, grube i twarde opaski, które przeciągamy przez kołpak i felgę, a nadmiar opaski estetycznie ścinamy. Minimum to dwie sztuki na kołpak - ale 4 też nam nie zaszkodzą. To nie jest zabezpieczenie stuprocentowe, ale najczęściej skutecznie zapobiega szybkiemu zerwaniu kołpaka, a złodziej, który nawet przez te kilkadziesiąt sekund dłużej musi popracować, częściej wybierze niezabezpieczone samochody parkujące obok. To także skuteczna ochrona przed samoistnym wypadnięciem kołpaka, np. na dziurach w asfalcie.

W przypadku felg warto zainwestować jeszcze w śruby zabezpieczające. Niestety, jeden zestaw takich śrub to za mało. Coraz częściej kierowcy montują po dwie śruby zabezpieczające na jedno koło. Co więcej, są to dwa różne zestawy, innych producentów. Wybierajmy solidne zestawy, bo te tańsze nie stanowią dla złodzieja żadnego problemu. Dobry komplet śrub może kosztować nawet 300 zł, warto jednak zainwestować. Porównując cenę felg z oponami i zestawu, jest to żaden wydatek.

W przypadku tablic rejestracyjnych najważniejszy jest ich dobry montaż. Montując tablicę w taniej ramce, możemy mieć pewność, że długo nie zagrzeje ona swojego miejsca. Często ramki wykonane są z kiepskiej jakości tworzywa i przy naszych warunkach drogowych rozpinają się, a w takiej sytuacji dużo nie trzeba, aby ją zgubić, a tablica w takim "ubranku" staje się obiektem pożądania potencjalnego złodzieja.

O wiele trwalsze są ramki, które mają stałe boczne i górną krawędź. Jak taką ramkę zamontować? W pierwszej kolejności należy wyłamać dolną listwę, na której najczęściej widnieją różnego rodzaju napisy. Następnie dobieramy śruby do montażu ramki, w zależności od tego, czy będzie montowana na klapie, czy na zderzaku, czyli blachowkręty, wkręty, wkręty ze stałymi podkładkami itp. Najlepiej, żeby były ocynkowane, ponieważ są odporne na rdzę. Po zamontowaniu ramki do nadwozia delikatnie wyginamy tablicę, aby umieścić ją pomiędzy bocznymi krawędziami, przyciskamy palcem na środku tablicę i wsuwamy ją do góry. Pozostaje nam tylko zamontować dolną listwę, którą z czuciem doginamy, po czym mocno zatrzaskujemy.

Pamiętajmy, że żadna ramka nie uchroni tablicy przed kradzieżą czy zgubieniem, dlatego warto zabezpieczyć ją dodatkowo, np. dwoma wkrętami lub nitami. Jednakże w przypadku nitów, przy jakimkolwiek demontażu będą one wymagały rozwiercenia.

Lusterka najlepiej oznakować rozpoznawalnym dla nas symbolem. To skutecznie zniechęca złodzieja do jego kradzieży. Możemy także zdecydować się na autoalarm z czujnikiem mikrofalowym ze strefą zewnętrzną. Niestety, nie rozróżnia on złodzieja od osoby przechodzącej blisko zaparkowanego innego auta.

Konsultacji technicznych udzielił Tomasz Gorząd z serwisu Certus we Wrocławiu.

Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty