Wymieniać olej silnikowy tylko dlatego, że idzie zima? "Nie, ale..."

TVN Turbo/x-news
Zimą tak jak i w inne pory roku trzeba regularnie sprawdzać i w razie potrzeby uzupełniać poziom oleju silnikowego
Zimą tak jak i w inne pory roku trzeba regularnie sprawdzać i w razie potrzeby uzupełniać poziom oleju silnikowego
Nowoczesne oleje silnikowe - półsyntentyczne i syntetyczne - dobrze pracują także zimą. Dlatego mrozy nie powinny powodować przyspieszenia terminu wymiany oleju. Chyba, że jest to olej mineralny.

Mechanicy przekonują, że olej silnikowy należy wymieniać co 10-15 tys. km albo raz w roku, zależnie od tego, co nastąpi wcześniej. Pora roku nie ma tutaj wielkiego znacznie, szczególnie w przypadku nowoczesnych substancji smarnych.

- Przy obecnie stosowanych olejach, szczególnie na bazie syntetycznej lub półsyntetycznej, granicą ich optymalnej pracy jest około minus czterdzieści stopni Celsjusza - mówi Tomasz Mydłowski z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.

Źródło: TVN Turbo/x-news

Ważne jest więc, by utrzymywać właściwy poziom oleju (zimą około połowy stanu na bagnecie) i przestrzegać terminów jego wymiany. Nie ma sensu jej przyspieszać, chyba że nasz samochód jeździ na oleju mineralnym. Jak mówi prof. Andrzej Kulczycki z chemik z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, właściwości tego oleju pogarszają się w niskich temperaturach.

Ale zbyt częsta wymiana oleju silnikowego tego może być szkodliwa: - Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika - dodaje prof. Kulczycki. 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty