Volkswagen Scirocco po zmianach

Maciej Fabijański
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Udostępnij:
Produkowana od sześciu lat trzecia generacja Volkswagena Scirocco otrzymała pakiet zmian. Sprzedaż zmodernizowanych aut rozpocznie się w sierpniu i wtedy polski importer poda jego ceny.

Face-lifting Scirocco nieprzypadkowo zbiegł się z jego jubileuszem. Auto  bowiem obchodzi w tym roku czterdzieste urodziny.

Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen

Co prawda po zakończeniu produkcji drugiej generacji tego modelu w1992 roku, musiało minąć aż 16 lat do momentu, kiedy Volkswagen postanowił ponownie wypuścić na rynek coupe o tej nazwie. Przy okazji warto dodać, że Scirocco nie był pierwszym modelem VW z nadwoziem o charakterystycznych cechach aut sportowych. Prawie 20 lat przed nim, bo w 1955 roku pojawił się Karmann Ghia, zaliczany obecnie do ikon nadwoziowej stylistyki. Jego produkcja zakończyła się w 1974 roku i w tym samym roku rynek powitał pierwsze Scirocco.

Wróćmy jednak do teraźniejszości. Nowe wersje Scirocco w porównaniu z dotychczas produkowanymi wyróżniają się z zewnątrz niewielkimi zmianami w przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu oprócz nowej nakładki zderzaka z m.in. przeprojektowanym grillem auto otrzymało również nowego kształtu reflektory. Zmiany tylnej części nadwozia obejmują zupełnie nowe lampy pozycyjne, zmienioną tylną pokrywę oraz zderzak. Tylne lampy o trapezowych kształtach są teraz standardowo wyposażone w technologię LED. Ostre kontury świateł podkreśla pozioma krawędź

Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen

przetłoczenia pod tylną szybą. Wygląd tyłu nadwozia uzupełnia zmodyfikowana nakładka tylnego zderzaka z czarną wkładką imitującą wylot dyfuzora. Tylna pokrywa niesie jeszcze jedną zmianę, tym razem praktyczną. Umieszczone na niej logo VW jest teraz ruchome i służy do zwalniania blokady mechanizmu zamka oraz do unoszenia pokrywy.

W wnętrzu dokonano również szeregu zmian, m.in. w obrębie deski rozdzielczej. Auto zostało wyposażone w nowe zegary rodem z Golfa GTI. Na górze , w centralnej części deski rozdzielczej pojawiły się zestaw trzech dodatkowych wskaźników: ciśnienie doładowania, stoper i temperatura oleju. To nawiązanie do Scirocco pierwszej generacji, który miał dwa dodatkowe wskaźniki umieszczone w dolnej części środkowej konsoli.

Do napędu zmodernizowanego modelu służy jeden z sześciu dostępnych turbodoładowanych silników ,  z bezpośrednim wtryskiem paliwa. To najnowsza generacja czterocylindrowych jednostek napędowych Volkswagena. Cztery z nich to motory benzynowe, a dwa diesle. Najsłabszy silnik benzynowy 1.4 TSI ma moc 125 KM. Kolejne trzy to jednostki dwulitrowe o

Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen

mocach odpowiednio 180 KM, 220 KM i 280 KM. Ta ostatnia przeznaczona jest do najmocniejszej wersji Scirocco R. Pojemność dwóch litrów mają także dwa silniki wysokoprężne. Słabszy rozwija 150 KM, a mocniejszy o 34 KM więcej. W najsłabszej wersji benzynowej silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynia manualną. W pozostałych napęd na koła może być przekazywany także za pomocą zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni, również o sześciu przełożeniach. Wzrost mocy silników przełożył się na poprawę parametrów trakcyjnych. Konstruktorzy wzmocnionych jednostek zadbali też o to, aby były one jeszcze bardziej ekonomiczne. I tak na przykład według producenta wersja 1.4 TSI/125 KM potrafi spalić na 100 km około jednego litra mniej paliwa niż jej poprzednik z silnikiem o 3 KM słabszym. Poprawa ekonomiczności to rezultat m.in. systemu stop/stop, z odzyskiwaniem energii podczas hamowania, w jaki wyposażone są wszystkie wersje nowego sirocco z silnikami o mocy do 220 KM.

W wyposażeniu standardowym lub opcjonalnym, w zależności od wersji, mogą znaleźć się takie elementy wspomagające kierowcę lub poprawiające dynamikę i bezpieczeństwo jazdy jak np. Blind Spot Monitor wykrywający różne zagrożenia w promieniu 20 metrów od  pojazdu, Dynamic Chassis Conrol regulujący siłę tłumienia każdego koła w zależności warunków jazdy oraz system XDS będący rozwinięciem elektronicznej blokady dyferencjału (EDS) zintegrowanej z układem elektronicznej stabilizacji toru jazdy. Działanie systemu XDS w jaki standardowo wyposażona jest najmocniejsza wersja Scirocco R kompensuje podsterowność pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jest to charakterystyczne dla aut z przednim napędem, a system XDS sprawia, że charakterystyka samochodu staje się neutralna, przez co kierowanie nim jest bardziej precyzyjne.

Wybrane dane techniczne Volkswagena Scirocco i konkurentów:

Marka/model

 

Scirocco 2.0TSI

BMT (180KM)

Peugeot RCZ 1.6THP (200KM)

Hyundai Veloster Turbo Executive

Cena (zł.)

brak danych

113 000

108 100

Typ nadwozia/liczba drzwi

Coupe/3

Coupe/3

Hatchback/4

Liczba miejsc

4

4

4

Wymiary i masy


 

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4256/1810/1406

4287/1845/1359

4250/1805/1399

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1569/1575

1580/1593

1561/1574

Rozstaw osi (mm)

2578

2612

2650

Masa własna (kg)

1346

1297

1180

Pojemność bagażnika (l)

312/1006

321/639

320

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

55

50

Układ napędowy


 

 

 

Rodzaj paliwa

Benzyna bezołowiowa 95

Benzyna bezołowiowa 95

Benzyna bezołowiowa 95

Pojemność (ccm)

1984

1598

1591

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:Typ/liczba przełożeń

Manualna/6

Manualna/6

Manualna/6

Osiągi


 

 

 

Moc (KM) przy obr/min

180 przy 4200-6200

200 przy 5500

186 przy5500

Moment obr (Nm) przy obr/min

280 przy 1250-4400

275 przy 1700-4500

265 przy 1500-4500

Przyspieszenie 0 – 100km/h (s)

7,4

7,5

8,4

Prędkość maks (km/h)

227

240

214

Średnie spalanie (l/100km)

6,0

6,7

6,9

Emisja CO2 (g/km)

139

155

157

 

Wybrane dane techniczne Volkswagena Scirocco (najsłabsza wersja benzynowa, najmocniejsza wersja wysokoprężna oraz najmocniejsza wersja benzynowa R)

 

Marka/model

 

Scirocco 1.4 TSI BMT (125 KM)

Scirocco 2.0 TDI BMT (184 KM)

Scirocco R 2.0 TSI

Cena (zł.)

brak danych

brak danych

brak danych

Typ nadwozia/liczba drzwi

Coupe/3

Coupe/3

Coupe/3

Liczba miejsc

44

4

Wymiary i masy


 

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4256/1810/1406

4256/1810/1406

4248/1820/1398

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1569/1575

1569/1575

1553/1561

Rozstaw osi (mm)

2578

2578

2578

Masa własna (kg)

1280

1418

1450

Pojemność bagażnika (l)

312/1006

312/1006

312/1006

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

55

55

Układ napędowy


 

 

 

Rodzaj paliwa

Benzyna bezołowiowa 95

Olej napędowy

Benzyna bezołowiowa 95

Pojemność (ccm)

1395

1968

1984

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

Przednia

 

Skrzynia biegów: Typ/liczba przełożeń

Manualna/6

Dwusprzęgłowa/6

Dwusprzęgłowa/6

Osiągi


 

 

 

Moc (KM) przy obr/min

125przy 5000-6000

184przy3500-4000

280 przy 6000

Moment obr (Nm) przy obr/min

200 przy 1400-4000

380przy1750-3250

350 przy1500-5000

Przyspieszenie 0 – 100km/h (s)

9,3

7,5

5,5

Prędkość maks (km/h)

203

228

250

Średnie spalanie (l/100km)

5,4

4,8

7,9

Emisja CO2 (g/km)

125

125

185

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie