Volkswagen Golf GTI TCR. SIlnik, osiągi i cena

Mariusz Michalak
Volkswagen Golf GTI TCR Golf GTI w wersji TCR wzoruje się na wyścigowym odpowiedniku, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. Wersja drogowa osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego po upływie zaledwie 5,6 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Opcjonalnie można ją podnieść do 260 km/h.Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf GTI TCR Golf GTI w wersji TCR wzoruje się na wyścigowym odpowiedniku, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. Wersja drogowa osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego po upływie zaledwie 5,6 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Opcjonalnie można ją podnieść do 260 km/h.Fot. Volkswagen
Golf w odmianie GTI TCR dysponujący silnikiem o mocy 290 KM, jest już w sprzedaży. Auto może osiągać prędkość maksymalną wynoszącą 260 km/h i jest standardowo wyposażone w 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Golf GTI w wersji TCR wzoruje się na wyścigowym odpowiedniku, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. Wersja drogowa osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego po upływie zaledwie 5,6 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Opcjonalnie można ją podnieść do 260 km/h.

Golf GTI TCR jest jeszcze bardziej ekskluzywny niż Golf GTI w wersji Performance (który dysponuje mocą 245 KM). Samochód wyposażono standardowo w takie elementy jak system monitorowania przestrzeni przed pojazdem Front Assist, cyfrowy wyświetlacz zegarów Active info Display i w pełni LED-owe reflektory. Standardowe wyposażenie obejmuje również mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi, perforowane tarcze hamulcowe, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele z przodu ze specjalną tkaniną z mikrofibry, pasy bezpieczeństwa z czerwoną obwódką oraz sportową kierownicę. Podobnie jak w wersji wyścigowej, jej skóra jest perforowana na pozycjach godziny trzeciej i dziewiątej oraz ma znacznik na godzinie dwunastej.

Nowy Golf GTI TCR wyróżnia się także 18-calowymi obręczami kół Belvedere (lub alternatywnie 18-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich – Milton Keynes), czarnymi obudowami lusterek zewnętrznych, poszerzonymi progami, przednim splitterem, spojlerem dachowym TCR i dyfuzorem z tyłu. Logo TCR jest wyświetlane na ziemi po otwarciu przednich drzwi.

Dla Golfa GTI TCR oferowanych jest szereg opcji, m.in. pakiety z większymi kołami, które dodatkowo wyróżniają samochód. Właśnie pakiet zawierający, między innymi, 19-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich pozwala na zwiększenie prędkości maksymalnej auta do 260 km/h. Dostępne są dwa, pierwszy (dostępny w cenie 9 880 zł) obejmuje 19-calowe obręcze kół Reifnitz z oponami w rozmiarze 235/35 R 19, zwiększenie prędkości maksymalnej, sportową wersję amortyzatorów, które obniżają Golfa o 20 mm i adaptacyjne zawieszenie DCC. Drugi pakiet (13 390 zł) obejmuje 19-calowe obręcze Pretoria z oponami sportowymi przystosowanymi do wyścigów (tzw. semi-slick) w rozmiarze 235/35 R 19. Pakiet obejmuje również podniesienie prędkości maksymalnej, zawieszenie obniżone o 20 mm i układ DCC. Pakiet ten zawiera dodatkowe blokady antykradzieżowe dla kół.

Cena Golfa GTI TCR w Polsce rozpoczyna się od 153 590 zł.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty