Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Peugeot 308 II (2013 - 2021). Poznaj jego wady i zalety

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Na rynku znajdziemy sporo egzemplarzy, ale ze względu na fakt, że jest to dość młody model, warto poszukać coś z przebiegiem poniżej 100 tys. km.
Na rynku znajdziemy sporo egzemplarzy, ale ze względu na fakt, że jest to dość młody model, warto poszukać coś z przebiegiem poniżej 100 tys. km. Peugeot
Peugeot 308 drugiej generacji to bardzo ciekawa propozycja na auto z rynku wtórnego. Samochód ma wiele walorów i na pewno nie będzie rozczarowaniem dla kogoś, kto szuka auta nietuzinkowego i ciekawego. Jeśli uda się trafić egzemplarz z mocnym silnikiem wysokoprężnym, niewielkim przebiegiem i dobrym wyposażeniem, 308-ka będzie przez wiele lat służyła komfortem, dynamiką i cieszyła niewielkim spalaniem.

Jeśli ktoś znajdzie auto z niewielkim (udokumentowanym) przebiegiem, nie musi specjalnie obawiać się poważnych usterek. Nieco gorzej wypada sytuacja z modelami z silnikiem 1.2 PureTech z dużymi przebiegami. Nieodpowiednio eksploatowane, rzadko serwisowane (długie interwały wymiany oleju) jednostki 1.2 PureTech mają problemy z uszczelkami pod głowicą i wyciekami oleju. Kłopotliwy jest również rozrząd, który co prawda jest na pasku, ale w kąpieli olejowej, a to przekłada się na kosztowną wymianę. Nieco lepszą opinię przy dłuższych przebiegach ma silnik o pojemności 1.6, ale warto mieć na uwadze fakt, że dość często i chętnie gromadzi się nagar w układzie dolotowym. Dla odmiany jednostki wysokoprężne mają nieposzlakowaną opinię, choć zaniedbane bywają kosztowne w serwisowaniu. Co jeszcze?

Elektronika. To pięta achillesowa większości francuskich aut i niestety to samo trapi Peugeota 308 drugiej generacji. System multimedialny wymaga przyzwyczajenia i cierpliwości. Ową cierpliwość testują również wszelkie przełączniki, czujniki i przekaźniki. Nie są to poważne, ale bardzo irytujące problemy, a nie każdy mechanik jest w stanie sobie z nimi sprawnie, szybko i niedrogo poradzić.

Na rynku znajdziemy sporo egzemplarzy, ale ze względu na fakt, że jest to dość młody model, warto poszukać coś z przebiegiem poniżej 100 tys. km. Nawet, jeśli technicznie auto będzie zadbane, wnętrze może wykazywać spore ślady użytkowania. Za egzemplarz z lat 2018-2019 z przebiegiem około 50 000 kilometrów, z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM, zapłacimy około 35 000 złotych. Modele z silnikiem Diesla są zdecydowanie droższe.

Peugeot 308 II – zalety:

  • nadal świeży, nietuzinkowy wygląd;
  • bardzo przestronne wnętrze – głównie bagażnik;
  • spory wybór jednostek napędowych;
  • bardzo dobre silniki wysokoprężne.

Peugeot 308 II – wady:

  • nietypowe wnętrze wymaga przyzwyczajenia;
  • niedopracowany system info-rozrywki;
  • irytujące problemy z elektroniką.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty