Optymizmem może także napawać wynik osiągnięty na niemieckim rynku (ok. 339 000 aut), gdzie tegoroczna sprzedaż ma być najlepsza od 2005 roku. W stosunku do poprzedniego roku wzrost ma wynosić ponad 80 tys. aut, czyli 31 proc.
Nowa generacja Astry jest obecnie produkowana w dwóch zakładach - w Gliwicach oraz fabryce Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii. Dotąd na samochód złożono 60 tys. zamówień. Według szacunków Opla w Europie sprzedaż tego modelu w 2010 roku sięgnie 180 tys. sztuk.
Z fabryki w Gliwicach co godzina wyjeżdża 25 nowych Astr IV. Jeżeli zainteresowamnie nowym kompaktem pozostanie na wysokim poziomie to w 2010 roku możliwe będzie uruchomie z powrotem trzeciej zmiany.
W Gliwicach skończyła się już nerwowość związana z ewentualną sprzedażą Opla przez General Motors, ale echa tej negocjowanej transakcji nie milkną. Według serwisu "Automotive Suppliers" rosyjski Sbierbank, który wraz z kanadyjską firmą Magna miał przejąć pakiet kontrolny Opla zapowiedział, że będzie domagał się od GM odszkodowania.
Zdaniem jego szefa, Germana Grefa, bank "poniósł znaczne koszty" podczas dziewięciomiesięcznych negocjacji z General Motors, zakończonych przygotowaniem liczącej 9 tys. stron umowy, z której Amerykanie wycofali się na zaledwie dwa dni przed jej planowanym podpisaniem.
Zdaniem Grefa nastąpiło to bez przedstawienia "istotnych powodów". Zwrócił się on do General Motors o dobrowolne odszkodowanie, a w razie niespełnienia tego żądania zapowiada wstąpienie na drogę sądową.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?