Tuning Opla Corsy

Joanna Kalinowska
fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski
Młodzi kierowcy dążą do zmiany wyglądu zewnętrznego i zwiększenia osiągów auta. Są jednak wyjątki od tej reguły.

Młodzi kierowcy w ogromnej większości dążą do zmiany wyglądu zewnętrznego i zwiększenia osiągów swojego samochodu, mniejszy akcent kładąc na inne aspekty. Są jednak wyjątki od tej reguły.

 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Właściciel opisywanego Opla Corsy zabrał się do tuningowania swojego auta w sposób wysoce dojrzały. Nie bawił się w przyozdabianie nadwozia, praktycznie poza wymianą tylnych kanap. Nie wyciskał ostatnich potów z silnika 1.4 16V z roku 1999 ( 88 KM, 120 Nm), za to zmodyfikował zawieszenie i układ hamulcowy.

Znacznie twardsze zawieszenie pochodzi z mało znanej w Polsce brytyjskiej firmy SPAX, jest regulowane i wyposażone w olejowe amortyzatory. Zapewnia teoretycznie obniżenie nadwozia o 40 mm, ale w tym konkretnym przypadku "zaledwie" o 30 mm, ze względu na zmniejszenie masy poprzez wymontowanie tylnych foteli i zdjęcie całej tapicerki. W zawieszeniu zmieniono również stabilizator przedni na znacznie mocniejszy, firmy EIBACH. Dzięki tym zabiegom znacznie poprawiła się stabilność jazdy i ogólnie tzw. trzymanie się drogi. Obniżył się za to komfort jazdy, co w przypadku młodego użytkownika nie ma zasadniczego znaczenia.

 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Rozpory wahaczy tylnych i kolumn zawieszenia przedniego firmy Wiechers Sport poprawiły sztywność nadwozia. Hamulce tylne pozostały nie zmienione, natomiast przednie są zupełnie inne - tarcze wentylowane o średnicy 256 mm pochodzą z Opla Astry GSi, natomiast jarzma i zaciski z Opla Vectry A. Elastyczne przewody hamulcowe zastąpiono wyczynowymi przewodami teflonowymi w oplocie stalowym firmy Sparco.

 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Zewnętrznym przejawem tuningu są 15 calowe obręcze kół firmy Team Dynamics (model Tornado) z oponami 195/50 Dunlop SP Sport 01 indeks "V" przód i "H" tył.

 

Lampy tylne różnią się od oryginałów tylko kolorem klosza - jest biały, kolorowe są natomiast odbłyśniki.

Producentem lamp jest niemiecka firma MHW.

 

 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Wewnątrz pojazdu zamontowano kubełkowy fotel kierowcy, podobny do tych używanych w profesjonalnych samochodach rajdowych.

Kielichowa kierownica firmy Sparco ustawiona pod nieco innym kątem niż fabryczna oraz 3 - punktowe pasy bezpieczeństwa firmy Sabelt dopełniają obrazu sportowych zamiłowań właściciela auta. W przyszłości ma on zamiar wyposażyć Corsę w silnik dwulitrowy od Opla Astry GSi, albo dotychczasową jednostkę zaopatrzyć w turbosprężarkę z chłodnicą powietrza.

 

Jakie jest wrażenie z jazdy takim udziwnionym małym samochodzikiem? Po pierwsze - w środku jest bardzo głośno, bo zostały zdjęte wszelkie wyciszenia. Po drugie - jest tak twardo, jakby się siedziało wprost na desce do prasowania. Ale te wszystkie niewygody rekompensuje to, że autko jest szybkie, zwinne, bardzo ładnie "zbiera się" w zakrętach i wyraźnie jest posłuszne swojemu kierowcy.

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty