Snobistyczny rynek

Redakcja
Fot. M. Pobocha
Fot. M. Pobocha
Europejski rynek jest snobistyczny i wyszukany, ale jednocześnie konserwatywny i pragmatyczny - Young-Keun Oh, prezydent Hyundai Motor Europe.

 

Hyundai i Kia należą do tego samego koncernu. Jaka jest polityka marek w stosunku do rynku polskiego?

 

Hyundai i Kia zamierzają prowadzić zupełnie odmienne strategie. Ma to na celu wyraźnie rozróżnienie obu marek. Hyundai ma się kojarzyć z czymś wyszukanym, pewnością działania i zaufaniem, Kia z czymś ekscytującym, stwarzającym możliwości. Sloganem dla Hyndaia jest "Drive your way" (Jedź dokładnie tak, jak chcesz), a dla Kii "Power to surprise" (Siła niespodzianki).

Fot. M. Pobocha
Fot. M. Pobocha

 

Czy Pan jest zadowolony z wielkości sprzedaży w Polsce?

 

Od stycznia do końca kwietnia Hyundai zanotował 262-procentowy wzrost sprzedaży samochodów osobowych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W zeszłym roku sprzedaliśmy w Polsce ok. 3 500 aut. W tym planujemy sprzedaż na poziomie 6 tys. egzemplarzy. Rozumiemy, że cechą polskiego rynku jest pewna stagnacja, ale nasza strategia zakłada wprowadzanie nowych modeli m.in. Sonaty, która odegrać ma bardzo ważną rolę w odniesieniu do naszego wizerunku oraz modelu Tuscon. Jeśli chodzi o sprzedaż masową skupimy się na modelu Getz i Accent.

 

Hyundai zajmuje szóste miejsce na świecie pod względem produkcji i sprzedaży samochodów. Jak firma zamierza wzmacniać swoją pozycję?

 

Odbędzie się na kilku poziomach: przez zwiększanie sprzedaży, poprawę jakości produktów, zmianę wizerunku, dbanie o świadomość produktu zapewnianie klientom satysfakcji. Ważne są także bezawaryjność i wiarygodność. Wszystkie te elementy stworzą całość, która pozwoli Hyundaiowi utrzymać się na wypracowanej pozycji.

 

Czy Hyundai zamierza podjąć działania w segmencie aut luksusowych?

 

Europejski rynek jest snobistyczny i wyszukany, ale jednocześnie konserwatywny i pragmatyczny. Oznacza to konieczność zmiany wizerunku naszej firmy i świadomości u klienta. Bez tych dwóch elementów, nawet jeśli nasze samochody będą bardzo dobre, nie sprzedamy ich klientowi. Mamy nadzieję, że nowa Sonata pozwoli na poprawę wizerunku Hyundaia i świadomości nabywców.

 

Jak Hyundai Sonata został przyjęty na innych rynkach europejskich?

 

Reakcje klientów i dziennikarzy motoryzacyjnych są bardzo przychylne. Poprzednia wersja tego modelu sprzedawała się w Europie w ilości 5 tys. egzemplarzy rocznie. Szacujemy, że nowa generacja znajdzie 10 tys. nabywców jeszcze w 2005 r. W roku 2006, kiedy wprowadzone zostaną 2-litrowe silniki benzynowy i wysokoprężny, liczba to powinna się podwoić, a może nawet potroić.

 

Rozmawiał Maciej Pobocha

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie