Wśród klientów dominowali przedsiębiorcy – aż 53 proc. nowych aut zarejestrowany na firmy.
Liderem rynku - jak podaje Samar - pozostaje Skoda. Od stycznia do czerwca 2012 r. sprzedała ona w Polse 19,1 tys. nowych aut. Jest to wynik o 16,7 proc. lepszy od ubiegłorocznego. Duży wzrost – aż 43,4 proc. w porównaniu z 2011 r. – zanotował w pierwszym półroczu Volkswagen. Niemiecka firma sprzedała 11,4 tys. samochodów i jest wiceliderem rynku. Na trzecie miejsce z drugiego spadła Toyota, która osiągnęła wynik 11 tys. sprzedanych aut (wzrost o 10,9 proc.).
Zobacz też: Test Skody Octavii Tour 1.6 kombi. Zdjęcia
Wśród marek luksusowych liderem rynku jest BMW, kolejne miejsca zajmują Audi, Volvo i Mercedes i Mini.
Sprzedaż samochodów hamuje. W czerwcu była niższa niż w maju, co nie zdarzyło się od lat. Wynik z czerwca 2012 r. – 23 tys. sprzedanych aut – jest niższy też od ubiegłorocznego – o 5,8 proc.
Dealerzy i ekonomiści spodziewają się, że w drugim półroczu Polacy będą kupować mniej samochodów. Przyczyną jest niepewna sytuacja gospodarcza nie tylko w naszym kraju, ale i w całej Europie.
(DKO)
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?