Jury składa się z 76 dziennikarzy i znawców motoryzacji, reprezentujących 36 krajów, którzy docenili ogromne zalety nowego
TwinAir Turbo bi-fuel zasilanego metanem - nowoczesnej jednostki napędowej, która łączy doskonałe osiągi z ekonomiczną eksploatacją i ekologią.
Nagroda „Best Green Engine of the Year 2013" została wręczona wczoraj w Stuttgarcie w Niemczech przy okazji przeglądu „Engine Expo 2013".
Silnik Turbo bi-fue wprowadzony w zeszłym roku po raz pierwszy w nowym Fiacie Panda, łączy zalety ekologiczne zasilania metanem z mocą oraz przyjemnością jazdy, zapewnianymi przez technologię Turbo TwinAir. Dowodzi tego maksymalna moc 80 KM (59 kW) przy 5.500 obr/min i maksymalny moment obrotowy, równy 140 Nm przy zaledwie 2.500 obr/min. Wszystko to przy niskim poziomie emisji spalin i zużyciu paliwa: nowy Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power odnotowuje jedną z najniższych na rynku wartość emisji spalin, która wynosi 86 g/km i spala zaledwie 3,1 kg metanu na 100 km (cykl mieszany).
W stosunku do wersji benzynowej, TwinAir bi-fuel dysponuje specjalnymi elementami przeznaczonymi do układu zasilania, wśród których znajdują się: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem i gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z materiału o niskim zużyciu. Ta doskonała integracja wszystkich komponentów z najbardziej zaawansowanymi technologiami - jak system MultiAir i turbosprężarka - oprócz tego, że gwarantuje maksymalną niezawodność, to nie wpływa też w żaden sposób na zmianę osiągów i sterowności samochodu, kiedy napędzany jest on metanem.
Aktualnie nowy 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM jest dostępny w modelach Fiat Panda i 500L Natural Power oraz w Lancia Ypsilon EcoChic.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?