Po rekordowo niskiej lutowej sprzedaży nowych samochodów osobowych w marcu nastąpił wzrost popytu. Polacy kupili prawie 24 tys. aut - **o 20,6 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. W marcu najwięcej aut sprzedał Opel.**
Od stycznia do końca marca właścicieli znalazło 66 tys. nowych samochodów osobowych. Oznacza to spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. o 33 proc.
Z wstępnych danych instytutu Samar badającego rynek motoryzacyjny wynika, że w ubiegłym miesiącu najchętniej kupowanymi autami osobowymi były pojazdy Opla. Znalazły one 3 056 właścicieli. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota z 2 535 sprzedanymi samochodami. Trzecią

pozycję zajął Fiat sprzedając w marcu 2 355 aut. Biorąc pod uwagę skumulowaną sprzedaż od początku 2005 r. w rankingu prowadzi Toyota (8 132 auta), druga jest Skoda (7 381), a trzeci Fiat (7 154).
Spośród dziesięciu czołowych marek na rynku aż dziewięć zanotowało spadek tegorocznej sprzedaży. Rosnącym popytem mogą się pochwalić Hyundai (253 proc.), Kia (181 proc.), Seat (50 proc.), Honda (18 proc.), Suzuki (18 proc.) i Audi (6 proc.).
Marcowy wzrost sprzedaży to wynik m.in. promocji. Generalni importerzy prześcigali się w wabieniu klientów rabatami na auta obniżając ceny, oferując dodatkowe wyposażenie czy ubezpieczenia gratis. Lider marcowej sprzedaży - Opel sprzedawał model Astra II Classic taniej o 5 550 zł. Na kupnie 3-drzwiowej Toyoty Corolli z rocznika 2004 klienci mogli zaoszczędzić nawet 17 500 zł (cena po rabacie auta w wersji z silnikiem wysokoprężnym 2,0 l/116 KM i najbogatszym wyposażeniem - 69 900 zł).
Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych z podziałem na marki:
Model | Sprzedaż | Zmiana (%) | |
styczeń - marzec 2005 | styczeń - marzec 2004 | ||
Toyota | 8 132 | 11 963 | - 32,02 |
Skoda | 7 381 | 12 614 | - 41,49 |
Fiat | 7 154 | 19 791 | - 63,85 |
Opel | 6 145 | 8 547 | - 28,10 |
Renault | 5 229 | 9 561 | - 45,31 |
Ford | 5 181 | 8 543 | -39,35 |
Peugeot | 4 635 | 7 558 | - 38,67 |
Citroen | 3 186 | 3 980 | - 19,95 |
Volkswagen | 2 807 | 3 860 | - 27,28 |
Chevrolet | 2 807 | 0 | - |
Honda | 2 471 | 2 088 | 18,34 |
Seat | 1 933 | 1 287 | 50,19 |
Nissan | 1 833 | 2 213 | - 17,17 |
Hyundai | 1 201 | 340 | 253,24 |
Kia | 1 079 | 384 | 180,99 |
Mitsubishi | 695 | 960 | - 27,60 |
Dacia | 582 | 0 | - |
Audi | 565 | 534 | 5,81 |
FSO/Daewoo | 525 | 995 | - 47,24 |
Suzuki | 507 | 430 | 17,91 |
Źródło: Samar
Marki, których sprzedaż w 2005 r. najbardziej wzrosła:
Marka | Sprzedaż | Zmiana (%) | |
styczeń - marzec 2005 | styczeń - marzec 2004 | ||
Hyundai | 1 201 | 340 | 253,24 |
Kia | 1 079 | 384 | 180,99 |
Seat | 1 933 | 1 287 | 50,19 |
Honda | 2 471 | 2 088 | 18,24 |
Suzuzki | 507 | 430 | 17,91 |
Audi | 565 | 534 | 5,81 |
Źródło: Samar

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?