Rozmowa z Andrzejem Nosińskim ...

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Sekretarzem Generalnym Peugeot Polska

W ubiegłym roku polski przemysł motoryzacyjny odnotował niewielki spadek sprzedaży. Wiele firm po raz kolejny od rekordowego 1999 roku odnotowało mniejsze udziały. Mimo to w gronie kilkudziesięciu importerów są i tacy, dla których miniony rok był bardzo łaskawy. Do nich zależy właśnie firma Peugeot Polska, mająca do końca listopada wzrost sprzedaży sięgający prawie 24 procent. O fenomenie i dalszych planach Peugeota na polskim rynku rozmawiamy z Andrzejem Nosińskim, .
 
- Co leży u podstaw tak dużego wzrostu sprzedaży, kiedy wielu producentów w tym czasie notuje kolejne spadki sprzedaży?
- To bardzo złożona sprawa. Po pierwsze zauważamy pierwsze oznaki wyhamowania tendencji spadkowej. Odpowiada za to nie tylko ogólny nastrój społeczeństwa, ale także możliwości nabywcze i wprowadzone w minionym roku przepisy ograniczające możliwości sprowadzania do Polski samochodów używanych, które nie spełniają normy czystości spalin Euro II. Z punktu widzenia naszej firmy, więcej niż zadowalający wzrost sprzedaży wynoszący ponad 23 procent to efekt bogatej i nowoczesnej oferty samochodów w kilku najważniejszych segmentach rynku. W ubiegłym roku wprowadziliśmy do sprzedaży m.in. nowe wersje modelu 307 (kombi i minivana SW), kolejną już odmianę - tym razem kombi - popularnej od kilku lat 206-tki, a także dostawczego Boxera. Jesienią do tego grona dołączył nowoczesny minivan 807, który, jak liczymy, spotka się z uznaniem naszych Klientów. Kolejnym czynnikiem wpływającym na nasz sukces rynkowy były przemyślane i dobrane do możliwości portfela polskiego odbiorcy promocje. Z drugiej strony to także tworzenie aut, o których się mówi. Obecna już od czterech lat 206-tka wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem, stanowiąc około 40 procent sprzedaży wszystkich samochodów naszej marki. Model ten znajduje się niezmiennie od kilku lat w czołówce najczęściej kupowanych aut segmentu B - aut miejskich.
 
- Czy jednym z czynników popularności modelu 206 jest czynny udział w sporcie motorowym i akcje skierowane do młodzieży - Rajd Młodych Peugeota?
- Zapewne tak. Pojazd ten już trzeci raz z rzędu wywalczył tytuł Mistrza Świata Producentów na arenie światowej w klasyfikacji generalnej samochodów WRC. Podobnie jest zresztą w Polsce. Miniony rok możemy uznać za bardzo udany, gdyż wspólnie z Leszkiem Kuzajem wywalczyliśmy mistrzowski tytuł w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Na rajdowych trasach pojawiły się także 206-tki, walczące w Pucharze Peugeota. Zakończyliśmy także trzecią już edycję Rajdu Młodych, akcję skierowaną do ludzi w wieku 18-25 lat, marzących o karierze kierowcy rajdowego. W 2003 roku utrzymamy dwie akcje - Puchar Peugeota w ramach RSMP i Rajd Młodych, który odwiedzi sześć największych polskich miast. Odniesione sukcesy pozwoliły ukazać nie tylko rodzinne, ale także sportowe, nieco drapieżne zalety modelu 206, którym wciąż interesują się kobiety i osoby młode. To największe uznanie dla produktu, podkreślając umiejętności tworzenia atrakcyjnych aut przez naszych inżynierów i stylistów.
 
- Od kilku lat Peugeot mocno promuje silniki wysokoprężne. Jaki jest ich udział w ogólnej sprzedaży?
- Cieszy mnie to pytanie, tym bardziej, że od kilkunastu lat jestem zagorzałym zwolennikiem tego typu napędu. W umysłach polskich Klientów obecny jest stereotyp, że diesel jest głośny i kłopotliwy w eksploatacji zimą. Przeczą temu najnowsze opracowane przez koncern PSA (Peugeot i Citroen) silniki z układem common-rail (HDI). Silniki pracują nie tylko cicho, ale także swoimi osiągami porównywalne są coraz bardziej z benzynowymi jednostkami napędowymi. Przy tym ich główną zaletą jest niewielkie zużycie paliwa. Nasza marka od kilku lat notuje wzrost sprzedaży samochodów z silnikami HDI. W modelu 406 udział procentowy stanowi grubo ponad 40 procent, w modelu 307 - ponad 30 procent aut ma silniki diesla. Ogólny udział silników diesla w Peugeocie wynosi 26 procent, podczas gdy średnia krajowa waha się w granicach 16 procent. Jako jedyni na świecie montujemy w naszych silnikach unikalny system FAP, czyli filtr cząsteczek stałych, dodatkowo zmniejszający uciążliwość silników diesla dla środowiska naturalnego.
 
- Jakie są plany Peugeota na 2003 rok?
- Chcemy nie tylko utrzymać swoją wysoką pozycję, ale także mocno zaatakować nową ofertą samochodów. Ubiegły rok, czym chcemy się pochwalić, zamknęliśmy wzrostem ponad 24 procent, plasując się na piątej pozycji w rankingu polskich importerów samochodów. Jedną z nowości, o której już teraz rozpisuje się prasa i mówią Klienci jest zaprezentowany w Paryżu model 307 CC. Auto pojawi się w ofercie w drugim kwartale tego roku. Również w 2003 roku do sieci sprzedaży trafi nowa wersja dostawczego Pertnera.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie