W okresie od stycznia do czerwca br. producenci samochodów osobowych wydali na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 831,9 mln zł. Było to o 19,1 proc. więcej w porównaniu z takim samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Najwięcej na reklamy wydał Volkswagen Group Polska, do którego należą takie marki, jak: Audi, Volkswagen, Skoda. Na wsparcie swoich brandów przeznaczył 199,8 mln zł, czyli o 12,4 proc. więcej niż rok temu.
Drugie miejsce na podium utrzymała Toyota Motor Poland z wydatkami w kwocie 103,3 mln zł, o 17,4 proc. wyższymi w skali roku.
Trzecia lokata należy do FCA Poland, importera samochodów Fiat i Chrysler. Ta firma przeznaczyła na reklamy w mediach aż o 189,1 proc. więcej niż rok temu, zwiększając inwestycje z 28,8 mln zł do 83,2 mln zł.
Kolejne miejsca w rankingu największych samochodowych reklamodawców zajęli Renault Polska z budżetem 54,5 mln zł (wzrost o 10,3 proc. rok do roku) i Hyundai Motor Poland z wydatkami w kwocie 49,8 mln zł (wzrost o 47,8 proc. rok do roku).
Branża motoryzacyjna w I połowie br., podobnie jak przed rokiem, ponad połowę swoich budżetów lokowała w telewizji. Nakłady na reklamę tv zwiększyła o 22 proc., z 372,3 do 454,2 mln zł. Producenci samochodów osobowych znacząco, bo o jedną trzecią, zwiększyli też nakłady na reklamę w radiu. Przeznaczyli na nią 273,7 mln zł, czyli 30,9 proc. więcej w skali roku.
Więcej na ich reklamach zarobiły też dzienniki – ich wpływy z tytułu reklam samochodów osobowych wzrosły w omawiany okresie o 7,2 proc., z 9 mln zł do 9,6 mln zł. Te wzrosty spowodowały ograniczenia wydatków w magazynach, kinach i na reklamę zewnętrzną. Wydatki producentów aut osobowych w magazynach spadły rok do roku o 14,6 proc., do 44 mln zł, na reklamę zewnętrzną – o 10 proc., do 20,2 mln zł, a na reklamę w kinach – o 11,6 proc., do 30,4 mln zł.
Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?