RC: Subaru wystawia nową broń

(ip)
Fot. Bartosz Jędrzejewski
Fot. Bartosz Jędrzejewski
Motoarena żegna i wita - nowy sezon kierowcy elektrycznych maszyn w skali 1:10 rozpoczną na toruńskim stadionie żużlowym. Już 16. lutego odbędzie się 9. Rajd Zimowy. Zespół Subaru zaprezentuje się tam w nowej rajdówce.

W Grodzie Kopernika zainauguruje rajdowy sezon modelarski RC 2014. Na toruńskiej Motoarenie pojawią się najlepsi kierowcy

Fot. Bartosz Jędrzejewski
Fot. Bartosz Jędrzejewski

elektrycznych rajdówek z całej Polski. Okazją do spotkania będzie 9. Rajd Zimowy, rozgrywany w tym roku w nowej formule. Oprócz zmian w regulaminie na kierowców czekać będzie też... szuter, zamiast śniegu. Niestety, pogoda ponownie postanowiła spłatać figla organizatorom i zafundować wiosenny klimat.

Nowy sezon w Rajdowych Mistrzostwach Torunia modeli RC zespół Subaru Poland RC Team rozpocznie w zupełnie nowej rajdówce. Bronią toruńsko-krakowskiego zespołu będzie nadal Subaru Impreza WRC 08, ale tym razem zbudowane na podwoziu Tamiya XV-01. Najnowsze dziecko japońskiej marki to zaawansowana konstrukcja dająca dużo więcej możliwości i regulacji, niż model TL-01, którym zespół SPRCT rozpoczynał swoją przygodę w sportach modelarskich.

- Myślę, że rajdowe przedszkole mamy już za sobą. W tym sezonie chcemy nawiązać równorzędną walkę z najlepszymi kierowcami w naszej klasie. Zbudowaliśmy zupełnie nowe auto korzystając z podwozia XV. Jest naprawdę mocno skomplikowane - samo złożenie wszystkich elementów zajęło nam blisko 7 dni. Dla porównania TL składaliśmy w... 2 godziny - mówi Michał Jasiński, kierowca SPRCT. - Pierwsze jazdy nową rajdówką dają nadzieję, że w tym roku będzie szybko i widowiskowo. Auto jest genialne, prowadzi się fantastycznie. Jest przewidywalne i zapewnia odpowiednią elastyczność. Pod "maską" mamy teraz silnik bezszczotkowy, który dostarcza więcej mocy i płynnie uzyskuje wysoki moment obrotowy. Jednostka napędowa umieszczona została z przodu - auto więc lepiej słucha się zakrętów, choć lubi uciekać tyłem na zewnętrzną. Ale w końcu dla publiczności warto pojeździć szerokimi slajdami, a XV naprawdę to lubi - dodaje z uśmiechem zawodnik SPRCT.

Podwozie XV-01 to wyższy stopień wtajemniczenia modelarskiego. Napęd na wszystkie koła przenoszony jest za pomocą paska, osłoniętego solidną obudową. Silnik umieszczony został z przodu, a cała elektronika i pakiet zasilający umieszczone równomiernie wzdłuż korpusu. Wszystkie elementy narażone na zabrudzenia są też dodatkowo osłonięte i zabezpieczone klapkami. Z przodu i z tyłu przykręcone zostały "hlapacze". Koła przednie można ustawiać niemal w każdym kierunku - tylne dla poprawy przyczepności mają lekko ustawioną zbieżność. Opcji ustawień podwozia jest tutaj bez liku.

Na dzień dzisiejszy nie są jeszcze znane barwy, w których wystąpi zespół SPRCT.
- Czekamy na projekt oklejenia rajdówki naszego tytularnego sponsora, Subaru Poland Rally Team - wyjaśnia Michał Jasiński. - Jak już wszyscy pewnie wiedzą, w tym sezonie sporo zmian zaszło w krakowskim teamie. Czekamy więc na projekt nowego oklejenia ich rajdówki, który potem dopasujemy do naszego modelu. Jeśli nie uda się tego zrobić przed Rajdem Zimowy, to wystartujemy w barwach z zeszłego roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty