Przydrożne bary na smartfonie

Dominik Więckowski
Nawigacja może zawierać m.in. bazę punktów gastronomicznych Fot. 123rf
Nawigacja może zawierać m.in. bazę punktów gastronomicznych Fot. 123rf
Rozmaitych barów, knajpek i zajazdów przy polskich drogach nie brakuje. Tylko czy zatrzymanie się w danym miejscu okaże się dobrym pomysłem? Z pomocą w podjęciu decyzji przychodzi nawigacja na smartfony.

Coraz więcej ludzi zanim zdecyduje się na zakup danego produktu lub skorzystanie z jakichś usług, w pierwszej kolejności

Nawigacja może zawierać m.in. bazę punktów gastronomicznych Fot. 123rf
Nawigacja może zawierać m.in. bazę punktów gastronomicznych Fot. 123rf

przeprowadza rekonesans wśród rodziny, znajomych czy innych klientów danej firmy, by uzyskać ich rekomendację. W końcu nikt nie lubi kupować kota w worku. W dobie popularności portali społecznościowych, forów czy stron zawierających opinie, wymiana doświadczeń jest bardzo łatwa. Prawdopodobieństwo skorzystania z danych usług rośnie wraz z coraz większą liczbą pozytywnych opinii. Również właściciele przydrożnych barów muszą liczyć się z tym, że reputacja ich lokalu zostanie wystawiona na próbę, a informacje, do których dotrą potencjalni klienci mogą okazać się kluczowe przy podejmowaniu decyzji. Tylko jak ułatwić wymianę opinii kierowcom będącym w trasie?

Część kierowców wymienia się informacjami za pośrednictwem CB radia, ale nie każdy postrzega to rozwiązanie jako optymalne, m.in. ze względu na wulgaryzmy i szumy panujące w eterze. A przecież na dłuższy wyjazd najczęściej wybieramy się z dziećmi. Dla tych kierowców sporym ułatwieniem będzie skorzystanie z nawigacji na smartfony, która zawiera bazę punktów gastronomicznych. Dzięki niej mogą, będąc już na trasie, na bieżąco sprawdzać czy warto zatrzymać się w danym lokalu. Wyposażenie nawigacji w taką funkcję powoduje, że nie muszą oni szukać dodatkowo informacji w sieci, gdyż punkty gastronomiczne oznaczone są już na trasie.

Aby jednak taka funkcja mogła działać sprawnie, potrzebna jest społeczność kierowców, która nada jej sens. Dużym zaangażowaniem tej społeczności może pochwalić się aplikacja Yanosik. Łącznie została ona już pobrana ponad 750 tysięcy razy, a miesięcznie jej użytkownicy przejeżdżają ponad 150 milionów kilometrów. A przy tym jest już nie tylko ostrzegaczem, ale również asystentem kierowcy.

- Działanie aplikacji w dużej mierze opiera się na społeczności - mówi Dawid Nowicki, Członek Zarządu Neptis S.A. - Użytkownicy pomagają sobie wzajemnie, wysyłając zgłoszenia o sytuacji na drodze czy edytując ceny na stacjach benzynowych. Teraz zyskali również możliwość podzielenia się z innymi swoimi opiniami na temat punktów gastronomicznych, znajdujących się przy drodze. W ten sposób mogą walczyć z nieuczciwymi praktykami nierzetelnych restauratorów i nagradzać tych, którzy oferują wysoką jakość usług.

Jak to działa?
Funkcja ta na chwilę obecną została uruchomiona w wersji aplikacji na system Android, ale jeszcze w sierpniu zostanie rozszerzona o pozostałe systemy (Windows Phone, iOS i Black-Berry 10). Każdy użytkownik może ocenić i skomentować restaurację, która już znajduje się w bazie, jak również dodać nową, załączając zdjęcie. Na początek nasi ankieterzy pokonali trasę Warszawa - Elbląg - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Warszawa, zbierając dane o restauracjach, które się przy niej znajdują. Wkrótce planowane jest zbadanie kolejnych tras, ale firma zachęca również użytkowników do samodzielnego wkładu w tworzenie bazy dla społeczności. Obecnie znajduje się w niej już blisko 200 punktów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty