Premiera: Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited MY 2011

Paweł Puzio
W maru zadebiutowały wersje modelowe 2011 legendarnej ikony off-roadu – Wranglera. Model 2011 oferowany jest w trzech odmianach modelowych − Sport, Sahara i Rubicon®.

Zmiany we wnętrzu Wranglera i Wranglera Unlimited MY 2011 obejmują zmodyfikowany design tablicy przyrządów i nowe, bardziej ergonomiczne schowki oraz zastosowanie materiałów o wyższej niż dotychczas jakości. Nowa, zamykana na kluczyk konsola podłogowa oraz podłokietniki drzwiowe są znacznie przyjemniejsze w dotyku, a dzięki modyfikacji konsoli centralnej − jest ona łatwiejsza w obsłudze. W ramach opcji wyposażenia dostępna jest teraz klimatyzacja automatyczna, elektrycznie podgrzewane fotele przednie oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Powiększone okna tylne wyraźnie poprawiają widoczność do tyłu.

Nowa kierownica wielofunkcyjna pozwala znacznie bezpieczniej sterować systemami audio i hands-free telefonu komórkowego, kontroli prędkości oraz innymi funkcjami. Kolejna nowość we Wranglerze to interfejs USB, który daje możliwość przyłączenia nośników danych (pendrive i większości odtwarzaczy MP3) do pokładowego Media Center z funkcjonalnością Bluetooth® streaming audio. Dodatkowe gniazdka prądowe 12V i 115V (napięcie sieci domowej w USA) pozwalają korzystać z przenośnych urządzeń elektrycznych i elektronicznych.
Dla wersji modelowych Sahara przewidziano nowy hard-top klasy Premium lakierowany w kolorze karoserii, nadający obu pojazdom prawdziwie ekskluzywnego wyglądu. 

Bez zmian pozostają w roku 2011 „sztandarowe” akcenty wyposażenia, a więc klasyczne, okrągłe reflektory, siedmio-szczelinowa krata chłodnicy, trapezoidalne nadkola, wyeksponowane zawisy, opuszczana na maskę silnika szyba czołowa, pałąk kapotażowy, możliwość demontażu drzwi oraz dostępne opcjonalnie pełne lub półpełne drzwi boczne czy też zdejmowane dachy typu soft-top i hard-top albo zestawy dachowe.
 
Efektem lepszego wygłuszenia nadwozia jest wyraźne obniżenie poziomu hałasów w kabinie. Obie odmiany modelowe posiadają przedni most napędowy Dana 30 i tylny Dana 44 typu „heavy-duty” oraz zawieszenie na sprężynach śrubowych w układzie pięciodrążkowym ze wzmocnionymi amortyzatorami hydraulicznymi. Jeep Wrangler Rubicon wyposażony jest w mosty napędowe „heavy-duty” Dana 44 oraz elektronicznie rozłączany stabilizator przedni − umożliwiający zwiększenie skoku zawieszenia w szczególnie trudnych warunkach terenowych.

Dla entuzjastów off-roadu wystarczy przytoczyć następujące cyfry dotyczące modelu Rubicon: kąt natarcia 38,1 stopnia, kąt rampowy 25,9 stopnia i kąt zejścia 31,3 stopnia. Zabezpieczenie podwozia składa się z trzech płyt osłonowych chroniących zbiornik paliwa, skrzynkę rozdzielczą oraz miskę olejową przekładni automatycznej.
Jednostką napędzającą wszystkie odmiany modelowe Wranglera jest 3,8-litrowy silnik V-6 o mocy 202 KM (151 kW) i momencie obrotowym 321 Nm, współpracujący ze standardową sześciostopniową przekładnią manualną lub dostępną w opcji − pięciostopniową przekładnią automatyczną.

W wersji przeznaczonej na rynki europejskie Wrangler MY 2011 wyposażony jest w nowy turbodiesel o pojemności 2,8 litra. Silnik ten rozwija moc 200 KM DIN (147 kW) przy 3600 obr./min, a więc o 13 procent większą niż poprzednia jednostka o tej samej pojemności. Wytwarzany moment obrotowy wynosi 410 Nm przy 2000-3200 obr./min w parze z manualną skrzynią sześciostopniową lub 460 Nm przy 1600-2600 obr./min − dla zestawu z pięciostopniową przekładnią automatyczną typu W5A580.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty