Poznań Motor Show 2013: Samochody na kieszeń Polaka

PILAR
Lancia Ypsylon dostępna od 43,5 tys. zł. Model w wersji jak na zdjęciu kosztuje 49,1 tys. zł.  Fot: Mateusz Pilarczyk
Lancia Ypsylon dostępna od 43,5 tys. zł. Model w wersji jak na zdjęciu kosztuje 49,1 tys. zł. Fot: Mateusz Pilarczyk
Milion złotych trzeba zapłacić za Rolls-Royce Ghost. F12 Berlinetta - najmocniejsze w historii Ferrari, to wydatek podobnego rzędu. Sportowy kabriolet Jaguar F-Type w najtańszej wersji kosztuje niecałe 400 tys. złotych. Za nowego Mercedesa klasy E trzeba zapłacić minimum 175 tys. zł. Co łączy te auta? Miały one swoje polskie premiery na poznańskim Motor Show i są tak samo niedostępne dla przeciętnego Polaka.

To jednak mniejszość aut, jakie można było obejrzeć na największej motoryzacyjnej imprezie w kraju. Na targach

Lancia Ypsylon dostępna od 43,5 tys. zł. Model w wersji jak na zdjęciu kosztuje 49,1 tys. zł.  Fot: Mateusz Pilarczyk
Lancia Ypsylon dostępna od 43,5 tys. zł. Model w wersji jak na zdjęciu kosztuje 49,1 tys. zł. Fot: Mateusz Pilarczyk

postanowiliśmy poszukać ciekawych aut do 50 tys. zł.

- Skoda jest najpopularniejszą marką w Polsce. W ubiegłym roku sprzedano ponad 36 tys. aut - przekazuje Ralf Berckhan, prezes Volkswagen Group Polska.

Przepis na sukces jest prosty - sprzedawać auta na polską kieszeń. To właśnie na stoisku Skody znaleźliśmy najwięcej propozycji w budżecie do 50 tys.

Skoda Rapid to kompaktowy samochód, który swoją premierę miał w ubiegłym roku. Auto wypełnia lukę między Fabią a Octavią. Jego podstawową wersję kupimy za trochę ponad 43 tys. zł. Za 4 tys. mniej dostaniemy natomiast Skodę Roomster, z charakterystycznymi odsuwanymi na bok drzwiami.

Mała Kia Picanto w wersji sportowej. Standardowa z podstawowym wyposażeniem kosztuje 30 990 zł.  Fot: Mateusz Pilarczyk
Mała Kia Picanto w wersji sportowej. Standardowa z podstawowym wyposażeniem kosztuje 30 990 zł. Fot: Mateusz Pilarczyk

Mając 50 tys. zł lub mogąc wziąć kredyt takiej wartości, stać nas również na Fiata. Linea to, tak jak Rapid, mały rodzinny samochód. W podstawowej wersji damy za niego niecałe 46 tys. zł. Taniej kupimy o wiele mniejszą Pandę, która kosztuje ok. 32 tys. zł, ale dokładając 5 tys. mamy już w zasięgu Punto.

- Forda Focusa w wersji Ambiente można już kupić od 48,4 tys. zł. Za dodatkowe 3 tys. zł auto będzie z klimatyzacją i radiem. To trochę powyżej 50 tys. zł, ale kupujemy wtedy dobre auto kompaktowe. W cenie 49,5 tys. zł mamy też Forda B-Max z oszczędnym silnikiem EcoBoost, a mniejszego, ale odświeżonego Forda Fiestę oferujemy od 36,8 tys. zł - wylicza Maciej Polak z Forda.

W naszym budżecie mieści się jeszcze na styk nowa Kia Cee'd, której cena wynosi 49 990 złotych.

źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie miasteczka ruchu drogowego w Radomsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty