Takie parametry, jak na auto ważące ponad 2,1 tony, są wartościami bardzo przyzwoitymi. Być może zabrzmi to trochę przesadnie, ale to bardzo optymalne wartości, które zachowują równowagę pomiędzy komfortem, względną ekonomiką jazdy, a sportowymi wrażeniami i świetnymi osiągami.
Oczywiście napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Tiptronic S. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym modelu zajmuje 4,8 sekundy (80-120 km/h w 3,2 sekundy) a prędkość maksymalna to 270 km/h. Jak mówiłem – optymalne wartości dla Porsche Cayenne. To blisko 5-metrowe monstrum napędza się niezwykle sprawnie, z gracją, ale i odpowiednią dozą brutalności, oczywiście w akompaniamencie fantastycznie brzmiącej V8-ki.
Skrzynia radzi sobie z tym autem rewelacyjnie, ale to akurat nie jest żadnym zaskoczeniem. Kilka razy zdarzyło jej się szarpnąć, ale być może „złapałem” ją na zmianie biegu. Zdarzyło się to jednak 2-3 razy podczas kilkudniowego, intensywnego testu i głównie podczas prób dynamicznych. A jak ze spalaniem?
- zużycie paliwa w mieście (50 km/h) – 13-15 l/100km;
- zużycie paliwa w trasie (70-100 km/h) – 9-11 l/100km;
- zużycie paliwa na drodze ekspresowej i autostradzie (120-140 km/h) – 10-12 l/100km.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?