Polski autobus nagrodzony

(mm) TVN/x-news
Solaris Urbino 12 electric Zwycięski nowy Solaris Urbino 12 electric został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej.Fot. Solaris
Solaris Urbino 12 electric Zwycięski nowy Solaris Urbino 12 electric został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej.Fot. Solaris
Udostępnij:
Podczas targów motoryzacyjnych w Hanowerze przyznano nagrodę "Bus of the Year 2017". Wyróżnienie otrzymał polski produkt, elektryczny Solaris Urbino.

- Mamy fajny autobus, który został dobrze odebrany przez grono ekspertów i dobrze oceniony. Tym bardziej cieszy, że jest to elektryk - przyznaje Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu Solaris.

Radości nie ukrywała także Solange Olszewska, właścicielka firmy. - Zdajemy sobie sprawę z rangi tej nagrody. Przecież znamy tych wszystkich dziennikarzy ją przyznających, wiemy, jak trudno jest zdobyć ich zaufanie. Oni bardzo dokładnie sprawdzają wszystko, to są specjaliści i fachowcy. Tutaj żaden marketing nie pomoże. Jestem bardzo dumna z nas wszystkich, ale to nie jest prezent, to jest wypracowane - mówi Olszewska.

Zwycięski nowy Solaris Urbino 12 electric został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino jest w praktyce nieograniczony. Jednak nie tylko to wyróżnia polskiego producenta.

Ważnym elementem wyposażenia autobusu są poręcze (także przy nowoczesnych siedzeniach) wykonane ze specjalnego stopu miedzi. Lekkie, odporne na korozję i patynowanie, dzięki właściwościom przeciwdrobnoustrojowym miedzi pozwalają na ograniczanie rozprzestrzeniania się zakażeń. W ten sposób powierzchnie dotykowe, z którymi w transporcie publicznym stykają się setki tysięcy pasażerów, zyskały właściwości antybakteryjne, antywirusowe i antygrzybiczne. Poręcze dostarczyła polska firma STER posiadająca certyfikat Cu+ potwierdzający

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie