Samochód ten, nazywany nieoficjalnie F150, będzie posiadał centralnie umieszczoną, benzynową jednostkę napędową V12, która będzie wspomagana przez system HY-KERS. Na załączonym zdjęciu możemy zobaczyć, że poza silnikiem, w tylnej części pojazdu znajdzie się również motor elektryczny. Sugerują to pomarańczowe przewody wysokiego napięcia.
Technologia HY-KERS, stosowana od 2009 roku w Formule 1, ma przyczynić się nie tylko do zwiększenia mocy (o ok. 70 KM), lecz także do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 (o 40%). System powstał we współpracy Ferrari z firmą Magnetti Marelli i w przyszłości będzie stosowany w większości aut włoskiej marki.
Nieoficjalnie mówi się, że moc wolnossącego silnika V12 przekroczy 730 KM, zaś po załączeniu dodatkowego silnika elektrycznego - 800 KM. Będzie ona przekazywana na tylną oś za pośrednictwem
dwusprzęgłowej skrzyni biegów.
Jednak olbrzymia moc to nie jedyne atuty następcy Enzo. Zaprezentowana w Paryżu konstrukcja (tzw. monocoque) ważyła zaledwie 70 kg. Tak niski wynik udało się uzyskać dzięki zastosowaniu włókna węglowego. Jest ono o 20% sztywniejsze i lżejsze od materiałów stosowanych przy produkcji Enzo. Gotowy do jazdy model F150 ma ważyć nie więcej, niż 1100 kg.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?