Peugeot 108 - pierwszy z nowych trojaczków z czeskiej fabryki

redakcja.mm
Peugot 108
Peugot 108
Peugeot zaprezentował nowe miejskie auto, które ma nawiązywać do wyższego segmentu. Model 108 będzie następcą 107, bliźniaka Citroena C1 i Toyoty Aygo. Te auta - produkowane w czeskim Kolinie - też wkrótce doczekają się następców.
Peugot 108
Peugot 108

Auto lansowane jest na kompakt aspirujący do bycia pojazdem wyższego segmentu. Ma 3,47 m długości i 1,62 m szerokości. W najlżejszej wersji waży 840 kg. Rozstaw kół wynosi 1425 mm z przodu i 1420 mm z tyłu.

Promień skrętu to 4,80 m. Układ hamulcowy jest seryjnie wyposażony w ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, system wspomagania nagłego hamowania, odłączany system ESP. Samochód posiada przodu wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 247 mm, a z tyłu - hamulce bębnowe o średnicy 200 mm.

Wyposażenie samochodu obejmuje elementy charakterystyczne dla samochodów wyższych segmentów typu: kamera cofania, automatycznie sterowana klimatyzacja, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu. Wprowadzono kilka ciekawych gadżetów, m.in. ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, który staje się odbiciem smartfona użytkownika.

Samochód oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i kabriolet. Auta są 3- lub 5-drzwiowe w kilku wersjach kolorystycznych. Przód z obszernym wlotem powietrza na grillu i mocno zarysowany zderzak tylny mają stwarzać wrażenie solidnego samochodu. Reflektory wykończone są czarnymi i chromowanymi detalami, które maja dodać autu drapieżności.  W ich górnej części umieszczono listwę diod. Podobna technologia wykorzystana została w światłach dziennych.

Zegary umieszczono w obudowie kolumny kierownicy z regulacją wysokości. Osłona przeciwsłoneczna zapewnia odczyt parametrów w różnych warunkach oświetlenia. Wśród nich znajduje się analogowy prędkościomierz i ekran LCD rozmieszczone centralnie. Po obu ich stronach usytuowany jest obrotomierz oraz wskaźnik zmiany biegów. Pod kierownicą znajduje się przycisk ogranicznika prędkości. Otwarcie pokrywy wlewu paliwa, elektryczna regulacja i ogrzewanie lusterek wstecznych są dostępne na desce rozdzielczej.

Chętni do zakupy Peugeota 108 mogą wybierać kolor maski i nadwozia. Oferowanych jest osiem lakierów, z czego dwa (złocista miedź i czerwony purple - rodzaj fioletu) dedykowane są dla tego modelu. Podobnie jest z wnętrzem - trzy spośród siedmiu tematycznych ofert nawiązują do klasycznych deseni tkanin, znajdzie się tu m.in. pepitka, haft i kilt. Dostępnych jest też pięć rodzajów tapicerek

Popularny ostatnio w nowych autach ekran dotykowy może tu być podłączony przez bluetooth lub poprzez Mirror Screen, który pozwala na korzystanie z aplikacji dostosowanych do użycia w samochodzie. Ekran dotykowy jest odbiciem kompatybilnego telefonu połączonego z systemem. W czasie jazdy kierowca może korzystać z aplikacji przydatnych w czasie prowadzenia samochodu, jak na przykład nawigacja, czy informacje czy radio internetowe Peugeot, uruchomione przy okazji debiutu rynkowego tego modelu.

Przy otwarciu tylnej klapy, tylna półka składa się automatycznie na tylnej szybie, odsłaniając 196-litrowy bagażnik z zestawem naprawczym do opon, 180 litrów z kołem zapasowym. Objętość bagażnika można zwiększyć do 750 litrów po złożeniu oparć tylnej ławki, dzielonych w proporcji pół na pół. Standardowe wyposażenie obejmuje sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe (możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera), dwie boczne z przodu, dwie kurtyny powietrzne chroniące miejsca z przodu i z tyłu. Oba miejsca z tyłu są wyposażone w mocowania IsoFix.

Oferta silników składa się z czterech trzycylindrowych jednostek napędowych:
-    1.0 e-VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 88g CO2,/km,
-    1.0 VTi  68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 95g CO2,/km,
-    1.0 VTi 68 ETG5, 97g CO2,/km,
-    nowy silnik PureTech 1.2 VTi 82 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 99g CO2,/km.

Wszystkie silniki wyposażone są w układ wspomagania ruszania na wzniesieniu. System ten przez krótką chwilę utrzymuje samochód z włączonym hamulcem, by dać czas kierowcy na przeniesienie nogi z pedału hamulca na gaz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie