Opony zdatne do użytku nawet po przebiciu

promocja
Opony typu run flat pozwalają na jazdę nawet po ich przebiciu
Opony typu run flat pozwalają na jazdę nawet po ich przebiciu
Wielu kierowców sądzi, że po przebiciu opony można tylko wymienić pękniętą gumę na zapas wożony w bagażniku. Można też wykorzystać tzw. zestaw naprawczy, który pozwala na prowizoryczną naprawę. Są jednak opony, które pozwolą na kontynuowanie jazdy nawet po ich przebiciu.
Opony typu run flat pozwalają na jazdę nawet po ich przebiciu
Opony typu run flat pozwalają na jazdę nawet po ich przebiciu

System Run Flat

Opona po przebiciu niekoniecznie będzie kwalifikowała się zawsze do wymiany. Nawet w takim przypadku kierowca może nawet nie odczuć wyraźnej różnicy, że porusza się na oponie, która ma jakikolwiek ubytek. Takimi oponami są opony typu Run Flat, mające inną konstrukcję niż zwykłe ogumienie. Można na nich jechać bez powietrza, choć mają wówczas ograniczony zasięg i możliwe jest poruszanie się z prędkością do około 80 km/h. Najlepsze opony Run Flat pozwalają na pokonanie odległości od 80 do 200 km po uszkodzeniu. Jest to odległość całkowicie wystarczająca do dojechania do najbliższego warsztatu czy do nawet do miejsca zamieszkania kierowcy.

Opony Run Flat nie są tak naprawdę nowym wynalazkiem, ponieważ znajdują się w użyciu od 1987 roku, kiedy to koncern Bridgestone zaprezentował Run Flat Tire, stosowaną w sportowym samochodzie Porsche 959. Obecnie w dobrych sklepach oponiarskich, stacjonarnych i internetowych, takich jak www.oponeo.pl, dostępne są opony Run Flat nowej, trzeciej generacji, produkowane przez marki wiodących koncernów.

Tego rodzaju opony mogą wykorzystywać w swojej konstrukcji specjalną gumową wkładkę amortyzującą utratę ciśnienia w oponie albo wzmocnioną stopę opony, silnie przylegającą do felgi. Drugim rozwiązaniem w oponach Run Flat jest wykorzystanie systemu samouszczelniającego, gdzie doklejona jest warstwa uszczelniająca wzdłuż bieżnika pomiędzy bokami opony. Opona może zostać ustabilizowana pierścieniem nośnym i wówczas mówimy o systemie PAX wynalezionym przez koncern Michelin.

System PAX

W 1997 roku przedsiębiorstwo Michelin wynalazło oponę typu PAX, stosowaną obecnie m.in. w Renault Scenic. Wewnątrz opon PAX są montowane specjalne pierścienie, pełniące funkcję nośną. Nie pozwala on zsunąć się oponie z felgi po przebiciu. 

Materiały public relations

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty