Opel. Marka poszerza paletę zespołów napędowych w modelu Insignia

Paweł Piątek
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.Fot. Opel
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.Fot. Opel
Udostępnij:
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.

Nowa jednostka rozwija moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min (zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg NEDC wynosi 6,0-6,4 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 150-145 g/km). 

Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.
Fot. Opel

Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. W tej konfiguracji flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Nowy Opel Insignia 2.0 Turbo z wyposażeniem Elegance jest dostępny w cenie już za 142 600 zł (wszystkie ceny to sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce).

Nowością jest też połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 128 kW (174 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm w Insignii oferuje osiągi pozwalające pewnie czuć się na drodze (zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg cyklu NEDC wynosi 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 135 g/km).
Zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8,9 sekundy. Insignia 2.0 D AWD jest dostępna już za 158 200 zł.

Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.
Fot. Opel

Opel oferuje nową Insignię z nadwoziem Grand Sport lub Sports Tourer i nowo opracowanymi, niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Dostępna jest również usportowiona odmiana GSi (169 kW/230 KM; zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg NEDC wynosi 7,0 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 159 g/km).

Wszystkie jednostki napędowe spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne nowej Insignii. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe nawet o 18 procent, a emisja CO2 to zaledwie około 99 g/km. Nowa Insignia należy więc do najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów w swoim segmencie.

 

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie