Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)

Karol Biela
Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)
Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)
Tradycyjnie pod koniec lutego w Warszawie zorganizowano wystawę motocykli i skuterów. Poza premierami jednośladów wystawcy zadbali także inne atrakcje dla zwiedzających.
Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)
Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)

Jedną z większych ekspozycji na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów i to w dodatku przy samym wejściu miało tak jak rok temu BMW Motorrad Polska.

Wśród nowości sporym zainteresowaniem cieszyło się stylizowane na cafe racera BMW R nine T, które nawiązuje też w symboliczny sposób do produkowanego w latach 1973-1976 modelu R90S.

Dzięki łatwości demontażu większości części można łatwo nadać tej maszynie indywidualnego charakteru w czym pomóc ma szeroka gama akcesoriów, jaką producent przygotował do tego modelu (m.in. aluminiowa osłona siedzenia, czy kierunkowskazy LED).

BMW R nine T, tak jak jego protoplasta z lat 70', napędzany jest silnikiem w układzie przeciwsobnym, ale w porównaniu do 67-konnego przodka dysponuje mocą 110 KM.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z 6. Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów

Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)
Nowości na 6. Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów (WIDEO, ZDJĘCIA)

Oprócz tego na wystawie zaprezentowano model GS 1200R w wersji Adventure, który od zwykłego GS-a różni się np. 30-litrowym zbiornikiem paliwa, bardziej rozbudowaną szybą czy zwiększonym skokiem zawieszeń.

Na stoisku Ducati pojawił się model 1199 Panigale w ultralekkiej wersji Superleggera. Wagę 155 kilogramów na "sucho" udało się uzyskać m.in. dzięki magnezowej ramie monocoque i wykonanych także z magnezu felgom Marchesini. Na dodatek o wyjątkowości tego ponad 200-konnego potwora świadczy to, że powstanie w limitowanej serii 500 sztuk.

Poza tym Inter Cars S.A. - wyłączny importer motocykli z Bolonii - pokazał Baby Panigale, czyli model 899, a także Monstera 1200 S.

Na stoisku Harley-Davidson pokazano m.in. Tri Glide Ultra - fabrycznie zbudowaną trajkę, czy odnowione modele z serii Touring, które posiadają chłodzony cieczą i powietrzem silnik Twin Cam 103.

Na jednym ze stoisk wystawiono kultowe już jednoślady marki Royal Enfield, które są w Polsce dostępne za sprawą w firmy VISPOL sp. z o.o. z Pruszkowa. 

W Warszawie nie zabrakło też motocykli Suzuki, które prezentował dealer tej japońskiej marki z Piaseczna, dlatego w trakcie odbywającej się wystawy salon w Piasecznie był nieczynny.

Sporym zainteresowaniem na tym stoisku cieszył się V-Strom 1000 ABS - całkowicie nowy model, który nawiązać ma rynkową walkę z innymi turystycznymi enduro.

Triumph pokazał w stolicy znaczną część ze swojej gamy modelowej, ale na 2014 rok nie ta brytyjska marka nie przygotowała spektakularnych premier, choć trzeba przyznać, że dzięki roznegliżowanym hostessom ekspozycja cieszyła się sporym zainteresowaniem zwiedzających.

Sporo tegorocznych nowości czekało na stoisku Yamahy. Wśród nich był MT-07 - maszyna, która ma spore szanse, aby zyskać sporą sympatię polskich klientów. Sercem tego motocykla jest 2-cylindowa rzędowa jednostka napędowa o pojemności 689 ccm. Osiąga mocy niemal 75 KM i maksymalny moment obrotowy równy 68 Nm, które osiągane są przy 6 500 obr./min.

Z ceną 22 977 zł (wersja z ABS kosztuje o 2 000 zł więcej) Yamaha MT-07 stanowi naprawdę interesującą alternatywę dla używanych kilkuletnich pojazdów.

Poza tym Yamaha pokazała model MT-09 w wersji bazowej oraz w edycji SP (Street Rally), która różni się od serii m.in. osłonami rąk czy malowaniem. Jednak w obu przypadkach do napędu służy ta sama 115-konna jednostka o trzech cylindrach.Warto też wspomnieć, że silnik o pojemności 847 ccm generuje niemałe 87,5 Nm przy 8 500 ob.min. 

Dla miłośników klasycznych bike'ów Yamaha przygotowała SR400 - zasilany wtryskiem paliwa motocykl, który nie jest wyposażony w elektryczny rozrusznik tylko nożny kickstarter. Singiel o pojemności 399 ccm osiąga tylko trochę ponad 23 KM, ale cena wynosząca 25 200 zł nie jest już tak atrakcyjna jak w przypadku MT-07. 

Na 6. Wystawie Motocykli i Skuterów nie po raz kolejny polski importer pojazdów Kawasaki, ale na stoisku jednego z czasopism motocyklowych można było zobaczyć pierwszy skuter tej marki. J300, bo o nim mowa, to pierwszy w historii tej japońskiej marki skuter, który produkowany jest przy współpracy z tajlandzkim Kymco.**

Honda była kolejnym wielkim nieobecnym, chociaż ten japoński koncern także w tym roku przygotował kilka interesujących nowości.

Karol Biela

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty